گروه اوپک پلاس در نشست خود سیاست کاهش تولید نفت را بدون تغییر حفظ کرد و عربستان و روسیه همچنان به کاهش‌ تولید دواطلبانه خود ادامه می‌دهند.

اوپک پلاسی‌ها از سیاست کاهش تولید کوتاه نیامدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست وزارتی گروه اوپک پلاس بدون هیچ تغییری در سیاست کاهش تولید نفت این گروه برگزار شد.
در عین حال عربستان و روسیه نیز به کاهش تولید داوطلبانه خود برای تقویت بازار ادامه خواهند داد.

وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، نشستی آنلاین برگزار کردند. این هیئت که کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) نام دارد، می‌تواند در صورت لزوم، خواستار تشکیل جلسه کامل اوپک پلاس شوند.

قیمت نفت که به نزدیکی ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده بود و بالاترین رقم از سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت، در روزهای اخیر به علت نگرانی در مورد نرخ بهره آمریکا چند دلار کاهش یافت اما با این تصمیم اوپکی‌ها افزایش یافت.

در بیانیه اوپک که پس از این نشست منتشر شد، آمده است، کمیته به ارزیابی دقیق شرایط بازار ادامه خواهد داد و این گروه کاهش تولید عربستان و روسیه را به رسمیت شناخته و تایید کرده است.

عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد، به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز ‌تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد؛ در عین حال روسیه نیز از ادامه کاهش داوطلبانه ۳۰۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت خود تا پایان سال خبر داد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیا ۲۴، گفت، همکاری مشترک در کاهش تولید میان عربستان و روسیه به ایجاد توازن در بازار جهانی نفت کمک کرده است. وی افزود، ما همچنین به طور کامل به تعهدات خود پایبند هستیم.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان که ریاست نشست وزارتی اوپک پلاس را بر عهده دارد، ماه گذشته گفت، هدف قیمت نفت نیست و کاهش اوپک پلاس برای ثبات بازار مورد نیاز است.

نشست بعدی اوپک پلاس در ۲۶ نوامبر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.