فرماندار سنندج گفت: ۳۰هزار میلیارد ریال پروژه همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان در سنندج افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۰ هزار میلیارد پروژه در سنندج

به گزارش قدس انلاین،‌ حسن عسگری در جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی» در سنندج اظهار کرد: طی دوسال گذشته با تدابیر و برنامه‌ریزی مدیریت عالی استان، برنامه‌های متعددی برای توسعه و پیشرفت منطقه تدوین شده است.

به گفته وی، در هفته‌های آینده با سفر ریاست‌جمهوری به استان، چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در منطقه غذاهای محلی متناسب با فصول سال داریم، افزود: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ضمن ترویج غذاهای سنتی و سالم، در راستای توسعه فرهنگی و گردشگری منطقه اقدامات مهمی انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج هم گفت: در جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی»  ۲۲ نفر از فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند و بیش از ۵۰ نوع غذای سنتی و محلی خود را در این جشنواره ارائه کردند.

امیر صادقی با بیان اینکه شرکت کنندگان در سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و دمنوش با هم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره‌آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی بود که برای امتیازدهی مورد توجه داوران حاضر در جشنواره قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج افزود: از این میان  ۵ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده و یک نفر به‌عنوان سفره برتر انتخاب شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی  عنوان کرد و گفت: این جشنواره به‌همت این مجموعه و با همکاری شرکت توسعه هتل‌سازی دریا، کارا پرواز سلامت پارس، هتل جهانگردی سنندج، هتل شادی سنندج، شرکت ماد آلند دیار دیاکو و شوان گشت به‌مدت یک‌روز در سنندج برگزار شد.

صادقی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ نوع غذای محلی سنندج در فهرست آثار ملی ثبت شده است، یادآور شد: همایش ثبت غذاهای محلی بیستم مهرماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود که شهرستان سنندج با ۳ پرونده در این همایش حضور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.