امام جمعه قم با بیان اینکه برخی افراد سودجو جز با برخورد اصلاح نمی‌شوند، گفت: برخورد سریع با خاطیان خیلی مهم است چه خطاکاران جز و چه خطاکاران بزرگ که در ابعاد کلان برای آذوقه و زندگی مردم ناامنی ایجاد می‌کنند و آبروی کشور و زندگی مردم برایشان مهم نیست.

امام جمعه قم خواستار برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی شد

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مسئولان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه معیشت مردم از نظر اسلام از اولویت برخوردار است، اظهار کرد: در روایت دارد کسی که معیشتش تأمین نباشد نمی‌تواند امور مربوط به معاد خود را به‌درستی انجام دهد.

وی بدن را مرکب روح دانست و گفت: وقتی نیازهای بدن انسان برطرف نشود شوق خدمت از بین می‌رود و برای انسان رمقی برای خدمت نمی‌ماند؛ و در کلان کشور هم اگر معیشت مردم دچار هرج‌ومرج شود باعث وهن کشور می‌شود.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مسئولیت‌های جدی تعزیرات حکومتی را برداشتن موانع معیشت مردم دانست و گفت: افراد سودجو همیشه بوده و هستند و این وظیفه تعزیرات حکومتی است که جلوی منفعت‌طلبی و سودجویی این افراد را با روش‌های قانونی بگیرد تا معیشت مردم به خطر نیفتد.

 وی دومین کارکرد تعزیرات حکومتی را حفظ آبروی کشور دانست و گفت: افرادی که در بازار اخلال ایجاد می‌کنند آبروی کشور را به مخاطره می‌اندازند و باید جلوی آنها گرفته شود.

 آیت‌الله سعیدی تعزیر خلاف‌کار را خدمت به خود آن خلاف‌کار دانست و افزود: برخورد سریع با خاطیان خیلی مهم است چه با خطاکاران جزء و چه با خطاکاران بزرگ که در ابعاد کلان برای آذوقه و زندگی مردم ناامنی ایجاد می‌کنند و آبروی کشور و زندگی مردم اصلاً برایشان مهم نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو جز با برخورد اصلاح نمی‌شوند گفت: مأموران تعزیرات حکومتی نیز باید افراد متخصص و منصف باشند و دنبال شلوغ‌کاری نباشند، زیرا کاسب‌ها هم باید قاطعیت تعزیرات را ببینند و هم باید دلگرم به کار خود باشند و تعیین نرخ‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که منصفانه باشد.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه تعزیرات حکومتی از اجرای قانون نباید هراس داشته باشد، گفت: مردم اگر نتیجه مثبت این برخوردها را ببینند با شما همراهی خواهند کرد و این همراهی مردم در موارد زیادی به درد نظام می‌خورد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.