مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال در بخش معدن استان سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت برابر رشد داشته است.

رشد هفت برابری سرمایه‌گذاری در بخش معدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، احمد آریافر افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در استان صادر شده‌ که از نظر تعداد پروانه ۱۹ درصد و از نظر حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت برابر افزایش یافت.

وی بیان کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی برای ۲۲۹ نفر شغل ایجاد شده‌ که رشد سه برابری دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۷۴۱ معدن با ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن در استان گفت: سالانه از این معادن ۲۵ میلیون تن ماده معدنی استخراج می‌شود و ۱۳ هزار نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین از افتتاح ۱۵ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با هفت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس، زیرکوه، فردوس، سربیشه و خوسف صادر شده است.

آریافر ظرفیت تولید سالیانه واحدهای صنعتی جدید را بیش از ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با ایجاد این واحدها زمینه اشتغال برای ۳۸۵ نفر در بخش صنعت استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۲۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۸ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.