رئیس سازمان سنجش آموزش در خصوص بررسی مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون کنکور، گفت: فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.

نتیجه جلسه فوق العاده امروز کمیسیون آموزش مجلس؛ کنکور ۱۴۰۳ بدون هیچ تغییری برگزار می‌شود

عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست فوق العاده امروز(دوشنبه ۱۷ مهر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: روال عادی مجلس پس از اینکه شورای نگهبان نسبت به مصوبات صحن علنی مجلس اظهار نظر می‌کند، این است که مصوبات برای تحلیل و بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود که نشست امروز به همین منظور در کمیسیون آموزش برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور تصریح کرد: بر این اساس، اتفاقی که برای کنکور ۱۴۰۳ رخ می‌‎دهد همان است که قبلاً در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده و هیچ گونه تغییری نخواهد داشت؛ داوطلبان ۱۴۰۳ بدانند که کنکور در ۲ نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تأثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد ضمن اینکه آموزش و پرورش فرصت ترمیم معدل را در خرداد گذاشته تا داوطلبان معدل خود را ترمیم کنند و امسال همچنین سوابق تحصیلی در پایه یازدهم و دهم سوابق در نظر گرفته خواهد شد.

پورعباس یادآور شد: مباحثی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌ آموزش مجلس مطرح می‌شود، بحث‌های کارشناسی برای سال‌های بعدی بوده که ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد. فرآیند برگزاری آزمون ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت و بر همین روال کار را ادامه خواهیم داد.

نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری(پیشنهاد دهنده طرح)، طحان نظیف سخنگو و عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    2 0
    آقای پور عباس شما خدا نیستید که اینقدر با صراحت وقاطعیت صحبت می کنید جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است
  • صبا ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    پس ینی کنکور فرهنگیان لغو شد دیگه؟؟ چون آخرین باری که گفتن هست شنبه ۱۵ مهر بود و دیروز ۱۷ مهر این نشست برگزار شده و گفته که کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر هست و از کنکور فرهنگیان هیچ اسمی نبرده.