سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نیمه نخست مهرماه، میزان مراجعه بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی به اورژانس مراکز درمانی، حدود شش درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶ درصدی مراجعه بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی به مراکز درمانی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بیشتر مراجعه کنندگان با علائم بدن درد،سردرد،تب،گلو درد و سرفه به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: برنامه ریزی‌های لازم جهت آماده باش کلیه بخش‌های اورژانس انجام شده است تا خدمات به شکل مناسبی به مراجعین ارائه شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین در این راستا، افزایش تخت‌های پشتیبان اورژانس جهت مدیریت بهتر تخت‌ها و تسریع در خدمات دهی به مراجعین بدحال از جمله اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی با اشاره به آمادگی لازم در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در بیمارستان ها اظهار کرد: لزوم آمادگی‌های لازم در حوزه اکسیژن سازها و تامین ملزومات مصرفی جهت حفاظت کادر درمان به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

دهقانی تأکید کرد: کاهش ماندگاری بیماران در اورژانس از طریق تعیین تکلیف سریع تر بیماران در دستور کار قرار گرفته است تا بخش‌های اورژانس با ظرفیت و سرعت بیشتر به مراجعین بدحال رسیدگی شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند گفت: افرادی که بیماری دیابت،فشار خون و بیماری‌ها کلیوی دارند، توصیه می‌شود فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی بر لزوم رعایت نظام سطح بندی تأکید کرد و از عموم مردم خواست: در صورت بروز علائم به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از مراجعه مستقیم به بیمارستان اجتناب کنند تا ازدحام بیماران در بیمارستان، خدمت رسانی به بیماران بدحال را مختل نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.