احداث پترو پالایشگاه گچساران قرار بود در سفر دوم رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شود که به دلیل عدم صدور مجوز زیست این پروژه حتی روی کاغذ نرفت.

احداث پترو پالایشگاه گچساران به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، احداث پالایشگاه گچساران قرار بود ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در سفر دوم رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شود که به دلیل عدم صدور مجوز زیست این پروژه حتی روی کاغذ نرفت و تنها در حد حرف باقی ماند هرچند استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید به جد پیگیر رفع مشکل و آغاز عملیات اجرایی است.

پتروپالایشگاه گچساران با تولید  ۲۲ محصول از جمله بنزین،گازوئیل و بنزین قرار بود در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در ۶ فاز منطقه لیشتر روستای آب انجیر احداث شود که در این صورت در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه نقش به سزایی خواهد داشت.

به گفته اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد پتروپالایشگاه گچساران در دولت گذشته مجوز زیست محیطی برای  پالایشگاه گرفته بود ولی با تغییر به پترو پالایشگاه باید یکسری اصلاحات انجام دهد تا مجوز زیست محیطی جدید صادر شود و مجوز جدید نیز باید متناسب با خط تولید صادر شود و البته با توجه به یکی بودن جنس کار پالایشگاه با پتروپالایشگاه مشکل خاصی وجود ندارد و تنها باید یکسری اصلاحات انجام شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه با جدیت پیگیر رفع مشکلات سرمایه‌گذاران پترو پالایشگاه گچساران هستم، افزود: برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران این ابر پروژه اقتصادی تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

سیدعلی احمدزاده در جلسه سرمایه گذاران پتروپالایشگاه گچساران اظهار داشت: با توجه به اهمیت و میزان تولیدات و اشتغالزایی که این پروژه مهم اقتصادی در استان دارد تسریع در اجرای آن بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: عملیات ساخت پتروپالایشگاه گچساران در زمان اجرا برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و با تکمیل آن اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر را خواهد داشت که در اقتصاد استان و گچساران تاثیر مهمی دارد.

احمدزاده با اشاره به اینکه اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب سه فاز و برآورد اعتبار بیش از شش میلیارد دلار است، ادامه داد: ظرفیت پتروپالایشگاه گچساران ۱۴۰ هزار بشکه در سال بوده و مدت اجرا از سوی سرمایه گذار سه تا پنج سال اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.