معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۴۳ اثر به دبیرخانه ستاد نوزدهمین دوره از انتخاب کتاب سال استان رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

۶۴۳ اثر به دبیرخانه انتخاب کتاب سال خراسان رضوی رسید

به گزارش قدس خراسان، فاطمه حسینی اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته ۵۲۵ اثر به دبیرخانه انتخاب کتاب سال خراسان رضوی رسید که از این تعداد ۲۵۷ اثر توسط داوران برای انتخاب کتاب برتر داوری شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به توانمندی استان خراسان رضوی در عرصه نگارش و انتشار کتاب گفت: خراسان رضوی جزو معدود استان‌هایی است که با توجه به ظرفیت بالا و انبوه تولید و انتشار کتاب، دارای هیات نظارت بر نشر کتاب مستقل است و این گستره، اهمیت و حساسیت روند انتخاب کتاب سال را افزون کرده است.

وی افزود: در هجده دوره گذشته از انتخاب کتاب سال، استقبال ناشران و نویسندگان استان از این آیین بسیار گسترده بوده و در چندسالی که به دلیل شیوع کرونا و برخی چالش های دیگر موفق به برگزاری آن نشدیم، با پهنه وسیعی از مطالبه فعالان نشر کتاب هستیم.

حسینی با اشاره به برگزاری باشکوه آیین تجلیل از برگزیدگان نهایی انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی بیان کرد: این آیین در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: دبیرخانه ستاد نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی تا بیستم مهرماه، کتابهای نویسندگان استان را پذیرش می کند و ناشران دیگر استان ها نیز می توانند کتاب های تالیف شده توسط این گروه از نویسندگان را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.