شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران برای حضور هر چه بهتر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف حریفان تدارکاتی خود می‌روند.

 محک جدی شاگردان قلعه‌نویی در اردن

به گزارش قدس آنلاین، تورنمنت چهارجانبه اردن با حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران، عراق، اردن و قطر از بیست و یکم تا بیست و چهارم مهرماه در شهر امان برگزار خواهد شد و از این رو امیر قلعه‌نویی با پایان یافتن هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، بیست و سه بازیکن را به اردو دعوت کرد.

از زمان حضور امیر قلعه‌نویی بر روی نیمکت تیم ملی، این تیم در هفت بازی برابر حریفان خود به میدان رفته است که در ۶ بازی برابر کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، بلغارستان و آنگولا موفق به پیروزی شده است و تنها نخستین بازی برابر روسیه به تساوی یک بر یک رسید. تیم ملی در این هفت بازی ۲۰ بار موفق شد دروازه حریفان را باز کند و در مقابل چهار گل نیز دریافت کرد و تنها در سه بازی خود موفق به ثبت کلین شیت شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی تا شروع رقابت‌های جام ملت‌ها ۲۰۲۳، چهار بازی در فیفادی‌ها را در پیش رو دارد که باید خود را برای حضور هرچه بهتر در این رقابت‌ها آماده کند. تیم ملی در فیفادی ماه اکتبر باید به اردن سفر کند تا در تورنمنت چهار جانبه امان به میزبانی این کشور شرکت کند. ایران در نخستین بازی خود روز بیست و یکم مهر به مصاف اردن می‌رود و در صورت شکست میزبان بیست و چهارم مهر ماه باید در دیدار فینال به مصاف برنده دیدار عراق و قطر برود. با توجه به حضور هر سه تیم در مسابقات جام ملت‌های آسیا به نظر می‌رسد این رویداد یک محک جدی برای تیم ملی و قلعه‌نویی پیش از شروع این رقابت‌ها باشد تا عیار تیم ملی سنجیده شود.

در آخرین پنجره فیفادی پیش از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا در ماه نوامبر تیم ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و مرحله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ باید در دو دیدار به مصاف حریفان خود برود. شاگردان قلعه‌نویی در بیست و پنجم آبان ماه ابتدا باید به مصاف برنده دیدار بوتان یا هنگ‌کنگ برود که در دور پلی‌آف حضور دارند. به نظر می‌رسد تیم ملی در نخستین بازی خود در این مرحله کار چندان سختی برابر یکی از این دو تیم نخواهد داشت.

اما در بازی دوم این مرحله تیم ملی روز سی‌ام آبان باید به مصاف ازبکستانی برود که در دیدار فینال کافا به سختی توانست این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و شاید این بازی آخرین بازی و محک جدی تیم ملی پیش از شروع مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا باشد. بعد از این تیم ملی ۱۴ دی ماه راهی قطر خواهد شد و پیش از شروع جام ملت‌ها در این کشور اردو خواهد زد تا خود را برای نخستین بازی خود در روز بیست و چهارم دی ماه در مرحله گروهی این رقابت‌ها برابر فلسطین آماده کند.

گفتنی است قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرد: دو هفته قبل از جام ملت‌ها با یک تیم بسیار بزرگ مسابقه می‌دهیم که احتمالا بدون حضور لژیونرها و بازی بزرگی است و امیدواریم نهایی شود. تیم حریف نیز در این دیدار بدون لژیونرهای خود حضور دارد. علاوه بر این یک بازی هم در قطر بدون تماشاگر بازی می‌کنیم.

از همین رو به نظر می‌رسد تیم ملی تا پیش از شروع مسابقات جام‌ملت‌ها در ۶ بازی دیگر به مصاف حریفان خواهد رفت تا حضور بهتری در این رویداد مهم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.