هفتمین پیش کنگره شهدای رسانه استان مازندران با حضور مسئولان در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

هفتمین پیش کنگره شهدای رسانه مازندران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر چهارشنبه در هفتمین پیش کنگره شهدای رسانه استان مازندران به میزبانی بسیج رسانه شهرستان سوادکوه، یکی از عوامل زنده ماندن یاد شهدا را برگزاری یادواره‌ها عنوان کرد و افزود: مازندران با برگزاری بیشترین یادواره شهدا در سطح منطقه پرچم‌دار این حوزه است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه شرایط اقتصادی مانع از برگزاری یادوراه‌های شهدا در میان مردم نشده است، گفت: این یادواره‌ها تماماً مردمی بوده و ابلاغیه و دستورالعملی برای برگزاری آن وجود ندارد، بلکه مردم برگزاری یادواره شهدا را برکت زندگی خود می‌دانند و شهدا مورد احترام مردم هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری هر یادواره، یک قدم در راه نزدیک‌تر شدن به شهدا است، بر ضرورت شناخت نسبت به سیره شهدا تأکید کرد و از جمله ویژگی شهدا به عبادت و عبودیت آنها، در اوج رضایتمندی از خدا بودن و در اوج استفاده از فرصت‌ها اشاره کرد و افزود: شهدا حتی در تهدیدات هم فرصت ایجاد می‌کردند و تهدید بزرگ جنگ علیه انقلاب را تبدیل به فرصت طلایی هشت سال دفاع مقدس کردند که ضامن تداوم انقلاب تا کنون شده است.

این مسئول شهدا را بهترین الگو برای جامعه برشمرد و تصریح کرد: نباید شهدا را چنان دست نیافتنی کنیم که نسل جوان نتواند از آنها الگو بگیرد و مهم‌ترین کار رسانه در جهاد تبیین، تبیین اهداف و مسیر شهدا، بیان واقعیت‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت و جنایات نظام سلطه در طول تاریخ اسلام بر جبهه حق است تا اسلام و انقلاب سربلند و پرافتخار بماند.

مازندران ۲۹ شهید رسانه تقدیم کرده است

در ادامه این نشست، مهدی حق‌شناس با اشاره به ۳۳۰ شهید رسانه کشور و ۲۷ شهید رسانه استان مازندران به برنامه هر رسانه یک یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: البته دو شهید رسانه دیگر نیز به این لیست اضافه شده و اکنون استان دارای ۲۹ شهید رسانه است.

وی با بیان اینکه این مراسم، هفتمین یادواره شهدای رسانه و به میزبانی شهرستان سوادکوه است، گفت: در نظر داریم تا ۲۷ یادواره شهدای رسانه را در ۲۷ نقطه استان برگزار کنیم و بعد از هفته بسیج امسال نیز، یادواره ملی شهدای رسانه در آمل برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج رسانه استان مازندران برگزاری این یادواره‌ها را در راستای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: ما امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.