رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی «توسعه مهارت‌های مدیریتی نوآورانه و تحول‌گرا» در اصفهان گفت:در حال حاضر ۲۸ درصد رشته‌های دانشگاه آزاد از لحاظ اقبال اجتماعی در وضعیت عالی قرار گرفته و ۴۰ درصد رشته‌ها نیز از نظر مطلوبیت آمایشی در این جایگاه قرار دارند.

دوران خواندن کتاب‌ها و جزوه‌نویسی به پایان رسیده است/ دانشگاه آزاد در حال پوست‌اندازی در بدنه هیئت علمی است

محمدمهدی طهرانچی، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر حذف ۱۰ هزار رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به آمار منتشرشده درباره وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و گفت: براساس این آمار که مربوط به سال ۱۳۹۷ است، هرچه تحصیلات افراد افزایش می‌یابد، اشتغال آن ها نیز بیشتر می‌شود و این موضوع که فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی فاقد شغل هستند، سخن اشتباهی است. این آمار نشان می‌دهد ۶۶ درصد دانش‌آموختگان دکتری و ۵۶ درصد فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد شاغل هستند در حالی که این عدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی ۳۳ درصد و کارشناسی ۳۹ درصد است.

طهرانچی با اشاره به اهداف اجرای طرح دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از اهداف این طرح، استفاده از افراد جوان و به‌روز برای آموزش جوانان است تا از این طریق بتوانیم از استادانی استفاده کنیم که فاصله سنی کمتری با دانشجویان داشته باشند و با مفاهیم جدید ازجمله هوش مصنوعی و... آشنا باشند. واقعیت این است که دیگر دوران خواندن کتاب‌ها و جزوه‌نویسی به پایان رسیده و باید از شیوه‌های جدید و نوین آموزشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال پوست‌اندازی و جوان‌گرایی در بدنه هیئت علمی است چرا که نظام آموزشی دنیا دچار تغییر شده و بقا در آینده‌پژوهی است. به همین دلیل، امروز باید برای آینده تدبیر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تحول یک «شاید» نیست، بلکه یک «باید» است و امروز بیش از هر زمانی ثابت شده که اگر تحولات چهار سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی روی نداده بود، اکنون این دانشگاه با چالش‌های جدی مواجه می‌شد و در چنین جایگاه قابل قبولی قرار نمی‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.