رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز تصریح کرد: فرانسه در الجزایر مرتکب نسل‌کشی شده است.

علی‌اف: فرانسه در الجزایر مرتکب نسل‌کشی شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ترند نیوز، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه در سخنانی در ارتباط با حمایت فرانسه از ارمنستان و تلاش پاریس برای میانجی گری میان ایروان و باکو اعلام کرد: در مورد فرانسه، من می‌ خواهم به نقش مخرب و تحریک‌ آمیز سران این کشور در تمام مدت از سال ۲۰۲۰ تا کنون اشاره کنم. اتهامات متعدد، تهدیدات بی‌ اساس و باج‌ گیری علیه (جمهوری) آذربایجان هیچ تأثیری نداشته است.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این خصوص ادامه داد: (امانوئل ماکرون) رئیس جمهور فرانسه که می گوید (جمهوری) آذربایجان با قوانین بین المللی مشکل دارد فقط باعث خنده می شود؛ (جمهوری) آذربایجان قوانین بین المللی را نقض نکرده است.

«الهام علی اف» در ادامه افزود: یک و نیم میلیون الجزایری هایی که توسط رژیم فرانسه فقط به این دلیل که الجزایری و مسلمان بودند از بین رفتند، یک نسل کشی است. این کشور که گذشته استعماری خونینی دارد و برخی کشورهای آفریقایی تا به امروز هر چه تلاش می کنند نمی توانند از شر آن خلاص شوند، ما را متهم به نقض قوانین بین المللی می کند. این مضوع پوچی است.

این در حالیست که فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها جمهوری آذربایجان را به نقض تمامیت ارضی ارمنستان متهم کرده است. پاریس در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در سیونیک کنسولگری افتتاح کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.