رییس سازمان ملی استاندارد گفت: نرخ کیفیت صنعت خودروسازی زیر نرمال است و خودروسازان حتی نتوانسته‌اند حداقل رضایت مردم را تامین کنند.

رییس سازمان استاندارد: کیفیت خودروسازی کشور زیر نرمال است/ استانداردسازی یک‌هزار قطعه خودرو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام پناه» امروز (شنبه) در حاشیه همایش روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تحلیل انجام شده و گزارش منتشره دانشگاه امیرکبیر، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیت و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مردم را کسب کنند.

وی افزود: پنج خودروی بی کیفیت و پرعیب را در دولت سیزدهم از مدار تولید خارج کردیم و اکنون در حال استانداردسازی یک‌هزار قطعه خودرو هستیم تا به صورت فنی و کارشناسی تاییدیه دریافت کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وزارتخانه ها و بنگاه های تولیدی در استانداردسازی مسوولیت دارند، ادامه‌داد: شاخص‌ها و نرخ کیفیت سازی ۵۶ مولفه و شاخه دارد که نوع رضایت و رفتار بازار همخوانی دارد، این گزارش برخط تهیه شده و گزارش آن بر روی سازمان استاندارد بارگزاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و لوازم خانگی رتبه کیفیت بالای ٧٠ درصد را داریم، گفت: این شاخص نرمال خوبی در سطح جهانی و نشانگر رضایت مردم است.

اسلام پناه تاکید کرد: مطالبه مردم برای ما حجت است و با تلاش شبانه روزی به وظایف خود عمل می کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان یک دستگاه ریشه‌دار است، گفت: نشان استاندارد، اعتبار ایرانی، نشانگر امید به آینده و مرجعیت صیانت از ایمنی و کیفیت است.

وی خاطرنشان‌کرد: دستگاه های نظارتی در سلامت و آرامش خدمات را ارائه می کنند، اما در صورتی که کوچکترین اتفاق یا تعارض منافع ایجاد شود صدای مافیای قدرت و ثروت بلند می‌شود.

اسلام پناه تصریح‌کرد: کار استاندارد دشوار است، از مردم می خواهیم از ما حمایت کنند تا با صلابت از حقوق مصرف کنندگان صیانت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.