سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های استانبول از مراجعه روزانه هزار نفر با این کنسولگری خبر داد.

تحصیل ۲۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های استانبول

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، معبودی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول امروز در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به اهمیت این سرکنسولگری در توسعه ارتباطات بین دو کشور، آمادگی خود را برای پوشش برنامه‌های شهرداری تبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های استانبول از مراجعه روزانه هزار نفر با این کنسولگری خبر داد.

معبودی‌فر همچنین از ارتباط خوب کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با شهرداری استانبول خبر داد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز با بیان اینکه اهمیت و جایگاه شهر تبریز در بین سایر کلانشهرهای کشور و وجود اشتراکات منطقه ای از جمله زبان و فرهنگ و جذابیت های متعدد، عامل مهمی برای حضور سرمایه گذاران ترک در شهر تبریز است، یادآور شد: سرکنسولگری ایران می تواند نقش موثری در بسط ارتباطات مختلف در حوزه های فرهنگی و اقتصادی شهر تبریز با استانبول داشته باشد.

شهردار تبریز استفاده از توانمندی ها و تولیدات شرکت های تولید تجهیزات حمل و نقل شهری را از نیازهای شهرداری تبریز معرفی و برای واردات و استفاده از آنها در مدیریت حمل و نقل شهری اعلام آمادگی کرد.

 برنامه دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه وی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، با هماهنگی مستمر نمایندگی محترم وزارت امور خارجه در تبریز انجام پذیرفته است.  

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.