پادشاه اردن در سفر به آلمان که با هدف کاهش تنش در منطقه انجام شده هشدار داد که ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، کل منطقه را وارد مارپیچ جدیدی از خشونت خواهد کرد.

اردن: ادامه جنگ کل منطقه را وارد مارپیچ خشونت می‌کند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن که در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه، در حال سفر به چند کشور است، روز یکشنبه در آلمان و در دیدار با رئیس جمهور این کشور هشدار داد در صورتی که جنگ غزه متوقف نشود، هزاران فلسطینی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

پادشاه اردن گفت: «ادامه جنگ ممکن است کل منطقه را وارد مارپیچ جدیدی از خشونت کند».

عبدالله دوم هشدار داد: «تلاش برای کوچ اجباری فلسطینیان اقدامی مردود بوده و تمام منطقه را به سوی فاجعه دیگر سوق خواهد داد».

ساعتی پیش نیز «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: «مقامات لبنانی باید از کشاندن این کشور به درگیری‌های منطقه جلوگیری کنند».

وی ادامه داد: «شرایط نگران کننده و خطرناک بوده و من از بیروت می‌خواهم که مسئولیت را برعهده گرفته و اوضاع را کنترل کند».

بر اساس گزارش‌ها،  فرانسه پیام‌هایی را از سوی ایالات متحده آمریکا به حزب‌الله درباره لزوم حفظ لبنان و مردم این کشور از تبدیل شدن به بخشی از درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس ارسال کرده است.

از شنبه گذشته و با آغاز حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی و آغاز دور جدیدی از جنگ میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، ایالات متحده به جانبداری از صهیونیست‌ها پرداخته است.

پس از عملیات حماس، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا دستور استقرار تجهیزات و منابع بیشتر از جمله مهمات در اراضی اشغالی برای مقابله با فلسطینیان را داد.

وی همچنین دستور استقرار یک ناو هواپیمابر ایالات متحده در شرق مدیترانه و افزایش جنگنده‌ها در منطقه را صادر کرده است.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.