"طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، دو نفر از هم وطنانمان در اثر کرونا و با نتیجه آزمایش مثبت جان خود را از دست دادند." این اولین خبری است که در ۲۷دی ماه ۹۸ در کشور منتشر شد و تا چندی پیش جهان را درگیر خود کرده بود .

عضوکمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت وگو با قدس: کرونا دیگر یک بیماری شدید و کُشنده نیست

در حال حاضر ویروس کرونا می تواند علایمی مانند آنفولانزا، سرما خوردگی و یا حساسیت فصلی را ایجاد کند، ولی تفاوت هایی با هم دارند؛ در سرماخوردگی و آنفلوانزا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کنند، در ویروس کرونا دستگاه تنفسی تحتانی یعنی خود ریه بیشتر درگیر می شود.

دکتر حمید عمادی، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در گفت وگو با قدس گفت: واقعیت این است که کرونا الان تبدیل به ویروسی شده که بسیار مسری است ولی شدید و کشنده نیست و با سردتر شدن هوا و تجمع مردم در فضاهای بسته احتمال شیوع آن بیشتر وجود دارد .

عمادی افزود: کرونا با آنفلوانزا تفاوت بالینی خیلی زیادی ندارد و تنها یک تفاوت جدی وجود دارد که فرد مبتلا به کرونا حس چشایی و بویایی خود را از دست می دهد. حالا این سویه جدید هر اسمی داشته باشد برای مردم واقعاً فرقی نمی‌کند. مهم آن است که این ویروس به همراه ویروس آنفلوانزا و دیگر ویروس‌های تنفسی در جوامع مختلف دنیا از جمله کشور ما در حال گردش است و در بین مردم می‌چرخد.

وی عنوان کرد: کرونا واقعاً وجود دارد ولی بیماری شدید و کشنده‌ای نیست، فقط در افرادی که بیماری‌های زمینه ای، یا سیستم ایمنی ضعیف و یا سن بالایی دارند خطرناک است و ممکن است ابتلا به این بیماری باعث بستری شدن و یا مرگ و میر آن ها شود.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا ادامه داد: از اوایل شهریور این ویروس‌ها در جامعه در حال گردش هستند و ما هر روز بیمارهایی را با علایم عفونت‌های تنفسی یا گوارشی مشاهده می‌کنیم. همه افراد جامعه ممکن است به این ویروس مبتلا شوند. این ویروس در کودکان خفیف‌تر است ولی حتی آن ها هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

عمادی در پایان بیان کرد: علایم تنفسی در برخی از بیماران شایع‌تر است؛ از جمله علایم این بیماری می توان به تب، سر درد، درد و خستگی بدن، گلو دردهای شدید و سرفه‌های طولانی مدت و گاهی مشکلات گوارشی اشاره کرد.

خبرنگار: ناهید آذرنوش

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.