استاندار تهران در سفر به مسکو، هدیه فناورانه‌ ساخت متخصصان ایرانی را به معاون نخست‌وزیر روسیه اهدا کرد.

هدیه فناورانه استاندار تهران به معاون نخست‌وزیر روسیه
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فخاری که در رأس هیات اقتصادی استان تهران با هدف توسعه مبادلات تجاری دوجانبه به مسکو سفر کرده است، این هدیه ساخت ایران را در حاشیه نشست تخصصی نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) به الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه اهدا کرد.

در این آیین که با حضور سفیر ایران در روسیه و برخی مقامات اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار شد، اورچوک معاون نخست وزیر روسیه نیز پس از دریافت این هدیه فناورانه بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه صنعت تأکید کرد.

این هدیه فناورانه، دستگاه پردازنده خودرو موسوم به سی.پی.یو بود که به گفته استاندار تهران، ۱۰۰ درصد ایرانی و تولید متخصصان صنعت خودروی کشور در این استان است.

هیات اقتصادی استان تهران به ریاست استاندار این استان و متشکل از نمایندگان ۳۰ شرکت روز چهارشنبه وارد مسکو شدند و شامگاه چهارشنبه در نشستی صمیمی با سفیر ایران در روسیه به طرح دیدگاه‌های خود در راستای توسعه مناسبات دوجانبه پرداختند.

هیات اتاق تهران در قالب ۳۰ شرکت به منظور حضور در نمایشگاه Made in Russia مسکو به روسیه سفر کرده‌اند. این هیات علاوه بر حضور در نمایشگاه مذکور که روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ گشایش می‌یابد، در جلساتی با مرکز صادرات روسیه، بیزنس راشا و مرکز صادرات مسکو نیز حضور خواهند داشت.

در روز نخست این سفر، یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و بیزنس راشا امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.