تایید عملیات موشکی انصارالله از سوی آمریکا نشان دهنده آن است که غربی ها از توازن قدرت توسط نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا به شدت نگران و در التهاب هستند

انصارالله معادلات جنگ را تغییر می‌دهد؟/ گفت‌وگوی قدس‌آنلاین با سیدرضا صدرالحسینی درباره تحولات فلسطین

برخی رسانه‌های مدعی شده‌اند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند و به سمت شهرهای فلسطین اشغالی موشک شلیک کردند. در این ارتباط گفته شده که انصارالله یمن با موشک مناطق اشغالی را هدف قرار داده، اگرچه نیروهای آمریکایی این موشک را پیش از رسیدن به مقصد منهدم کردند. اما تحولات در منطقه نشان می دهد در روز های آینده شاهد گسترش دامنه درگیری ها در منطقه باشیم.

در همین رابطه سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با قدس با اشاره به حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به  سمت شهرک های صهیونیست نشین و مواضع اسرائیل  در فلسطین اشغالی، گفت: با توجه به تحولات اخیر فلسطین حرکت بسیار به موقع، بهنگام و قدرتمندانه بخشی دیگری از نیروهای مقاومت بنام انصارالله یمن توانست معادلات جنگ فلسطین را تا حدود قابل توجهی تغییر دهد.

وی با اشاره به عکس العمل ایالات متحده آمریکا در ساعات اولیه این عملیات که از سوی انصارالله   صورت گرفت ، افزود:در حقیقت به دلیل تاثیرگذاری این عملیات آمریکایی ها ابتدا مجبور به رد آن روی آوردند اما بلافاصله اعلام کردند موشک هایی که از سمت یمن شلیک شده را منهدم کردند.

او در پاسخ به این پرسش که واشنگتن قدرت محور مقاومت را در چه اندازه ای قبول و به آن اعتقاد دارد، اظهار کرد: قبول این عملیات موشکی و پهپادی از سوی آمریکا نشان دهنده این است که غرب از توازن قدرت توسط نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا به شدت نگران و در التهاب هستند که بخش های دیگر نیروهای مقاومت از جمله حزب الله لبنان به این جنگ بطور مستقیم وروی پیدا کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از گسترش جبهه جنگ

 کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: امروز مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل شکست های که در طول روز های اول عملیات طوفان الاقصی از مقاومت فلسطین(حماس) در زمینه های اطلاعاتی و نظامی خوردند به شدت نگران ورود دیگر اعضای محور مقاومت از جمله انصارلله، حزب الله و نیروهای مقاومت هستندچراکه شست تل آویو قطعی و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه آمریکایی ها  به این موضوع واقف هستند که  آتش افروزی در منطقه هزینه های قابل توجهی بر مراکز دیپلماتیک این کشور وارد می کند، گفت: وقتی مقاومت‌ عراق اعلام کرد در صورت کمک آمریکایی ها به رژیم صهیونیستی تمامی پایگاه های این کشور در عراق زیر حملات سنگین خود قرار می دهد، واشنگتن می دانند نمی تواند خطر کند.

وی درباره نگرانی های آمریکا از ورود همه جانبه محور مقاومت به جنگی علیه این کشور و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا نگران افزایش ناامنی دریایی است، آنها مطمئن هستند با گسترش جنگ امنیت کشتی های حامل سوخت به وسیله انصارالله تضمین شدنی نیست؛ موضوعی که به صورت مستقیم به افزایش قیمت نفت و انرژی می انجامد و اختلالات قابل توجهی برای آمریکا در منطقه ایجاد می کند.

او تصریح کرد: فعال شدن گروه ها و جریان های ضد آمریکایی در منطقه به شدت به زیان آمریکا تمام می شود زیرا این جریان ها می توانند به بسیاری از مراکز امن آمریکا حمله‌ و هزینه بالایی را به این کشور تحمیل کنند به همین دلیل مراقب هستند تنش بالا نگیرد و وضعیت به سمت وخامت نرود.

دخالت نیروهای نظامی فرامنطقه ممنوع

کارشناس مسائل بین‌الملل  به سخنان روز گذشته اسماعیل هنیه درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه پرداخت و اظهار داشت: وی با اشاره به تحولات اخیر و پیامدهای آن و همچنین چشم انداز تداوم این جنگ نکات قابل توجه ای بیان کرد از جمله اینکه اگر نیروهای نظامی فرامنطقه ای در روند جنگ دخالتی و یا حمایت نظامی مستقیمی از رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهند عرصه جغرافیایی جنگ گسترش خواهد یافت.

صدرالحسینی با اشاره به اختلاف بین مقامات غربی درباره اعزام نیرو ودخالت مستقیم در جنگ گفت: سران آمریکایی‌ این موارد را با اروپایی ها در میان گذاشته اند، به طوری که از اظهار نظر مقام های آمریکایی ازجمله‌ جو بایدن و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که ابتدا از اعزام نیروی نظامی به اراضی اشغالی سخن گفتند، اما اینک به همراهی کلامی با این رژیم اکتفا کردند، می توان دریافت غربی ها می دانند تبعات آتس افروزی در منطقه آنها را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.