با مساعدت آستان قدس رضوی و منطقه آزاد ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی محدوده شهر به زمین شهری، و طرح ملی مسکن واگذار شد.

۹۰ هکتار از اراضی سرخس به طرح ملی مسکن واگذار می شود

به گزارش قدس خراسان، فرماندار سرخس در جلسه شورای مسکن این شهرستان گفت: با مساعدت ویژه آستان قدس رضوی، پیگیری‌ های استاندار و حمایت های نماینده شهرستان در اجرای مصوبات جلسات استانی، نتایج خوبی در منطقه  رقم خورده است.

حسن نوری‌ زاده افزود: دولت در طرح نهضت ملی مسکن در سرخس نمی خواهد صرفا نقش پیمانکار و تحویل دهنده  کلید را داشته باشد، بلکه می خواهد با واگذاری زمین رایگان و ارائه تسهیلات به متقاضی در ساخت مسکن کمک کند و این بستگی به تعهد و پیگیری فرد دارد.

نوری زاده با قدردانی از نگاه مثبت و همکاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای الحاق ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی به بخش مسکونی سرخس ادامه داد: بعد از تایید کمیسیون ماده ۵ این ۲۰ هکتار به محدوده شهری اضافه می‌ شود و ۷۰ هکتار دیگر را نیز آستان قدس رضوی به شهر سرخس الحاق خواهد کرد تا حباب قیمت ها با توجه به خبر تبدیل شدن سرخس به منطقه آزاد شکسته شود.

فرماندار با بیان اینکه شهرک فرشتگان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن از تسهیلات مسکن برخوردار می شود، اضافه کرد: ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب بافت فرسوده اعطا می شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بر اساس سود مصوب بانک و طبق شرایط است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.