مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خسارت وارده ناشی از قطع  برق چاه موتورها به بخش کشاورزی این شهرستان را ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

خسارت ۴ هزار میلیارد تومانی قطع برق چاه موتورها به بخش کشاورزی بردسکن

به گزارش قدس خراسان، مهدی مسروری تمامی خسارات وارده به محصولات کشاورزی احصاء شده است و در قالب کلیپ به وزارتخانه، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: زیرساخت‌های کشور مستلزم توسعه بخش کشاورزی و تولید است و اگر به حوزه تولید نگاه ویژه‌ای شود بخش اقتصادی متحول خواهد شد.

وی بیان کرد: حداقل بیش از ۳۰ جلسه و نشست‌های تخصصی در حوزه بخش کشاورزی در قالب کارگروه اقتصادی و زیربنایی با مهندسین و افراد نخبه و دارای تخصص برگزار و راهکارهای لازم ارائه شده است.

مسروری با توجه به بحران خشکسالی و کم آبی در استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان بردسکن بر توسعه محصولات گلخانه‌ای تاکید کرد و افزود: یکی از طرح‌هایی که در دست اجرا است، بحث احداث پنل‌های خورشیدی است که بتوانیم با تامین برق مورد نیاز بخش کشاورزی دیگر با خاموشی چاه موتورهای کشاورزی مواجه نشود و سهم برق بخش کشاورزی را از این طریق تامین کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن بیان کرد: خوشبختانه دولت در بحث توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس تسهیلات بسیار خوبی را در نظر گرفته است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی در جریان آن قرار بگیرند.

وی گفت: خوشبختانه بردسکن به عنوان اولین شهرستان استان توانست گلخانه‌های کوچک مقیاس را به عنوان الگو اجرا کند و طی یک سال گذشته ۱۲۰ پرونده تشکیل و با استفاده از تسهیلات زمینه اشتغال زایی افراد نیز فراهم شده است.

مسروری از تعیین تکلیف پروژه مجتمع گلخانه‌ای شهرستان بردسکن پس از چندین سال بلاتکلیفی در حاشیه محور بردسکن به خلیل آباد خبر داد و افزود: چاه این مجتمع حفاری شده است و در فاز اول در سطح ۱۵ هکتار عملیات آن توسط سرمایه‌گذار که تفاهمنامه آن به امضا رسیده است انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: یکی از برنامه‌های این مدیریت طرح توسعه محصولات باغی از جمله انجیر و انگور از باغ به گلخانه است.

وی عنوان کرد: بهره برداران بخش کشاورزی آمادگی دارند به منظور تامین برق مورد نیاز بخش کشاورزی اقدام به احداث پنل‌های خورشیدی در چاه موتورهای کشاورزی کنند که امید است وزارتی نیرو در این رابطه همکاری لازم را داشته باشد چرا که قطع برق چاه موتورهای کشاورزی باعث شده است ۴ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بردسکن خسارت وارد شود که بیش از ۴۰ درصد این خسارت تنها به محصول پسته وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.