رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در نشست با کشاورزان بخش بردخون شهرستان دیر وعده ایجاد ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان را داد.

شهرک‌های گلخانه‌ای در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مشکلات بخش کشاورزی بخش بردخون با حضور مسؤولان و کشاورزان مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

احمد عابدزاده رئیس شورای شهر بردخون در این نشست اظهار کرد: بردخون یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی خارج از فصل استان و کشور است و معضلات مربوط به این بخش در سطح ملی اثر منفی می‌گذارد.

رئیس شورای شهر بردخون افزود: کشاورزان منطقه بردخون از کاشت تا برداشت با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند که یکی از آن‌ها نگرانی بابت تامین سوخت مورد نیاز برای ماشین‌آلات است.

مطالبات کشاورزان چه بود؟

چندین نفر از کشاورزان به نمایندگی از دیگر کشاورزان منطقه بردخون مهم ترین موانع و مشکلات از جمله رفع تداخل به مشکل مالکیت اراضی برخی کشاورزان با منابع طبیعی، سهمیه سوخت چاه‌های دارای پروانه و فاقد پروانه، برق‌دار نمودن چاه‌های کشاورزی، عدم صدور پروانه بهره‌برداری را بر شمردند.

آنان مشکلات بانکی جهت دریافت تسهیلات کم‌بهره جهت ساخت گلخانه، صادرات گوجه فرنگی، خرید گوجه ربی، قطعی برق چاه‌های کشاورزی، بیمه کشاورزان، واگذاری ماشین آلات کشاورزی، مشکلات وثیقه‌های بانکی جهت ضمانت، عدم نظارت بر تعاونی‌های خدماتی و حمایتی در مشکلات بخش کشاورزی را به گوش مسؤولین حاضر در نشست رساندند.

یعقوب کرمی، رئیس نظام صنفی کشاورزان استان بوشهر نیز به بیان نکاتی در این حوزه از جمله مدیریت آب تصفیه‌کن‌های بخش کشاورزی، ایجاد شورای قیمت گذاری، موازی کاری برخی نهادها از جمله تعاونی روستایی، بازرگانی ایران، خدمات حمایتی و تشکیل کاگروه رفع موانع و پیگیری جهت کوتاه کردن دست دلالان این بخش پرداخت.

ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای در بوشهر

نوذر منفرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این نشست خاطرنشان کرد: ایجاد تشکل‌های صنفی قوی و نظام‌مند جهت پیگیری و رفع موانع بخش کشاورزی این بخش می‌تواند گره‌گشای برخی از مشکلات کشاورزان این منطقه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: وعده ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان را می‌دهیم و از افرادی که حاضر باشند در این بخش سرمایه گذاری کنند استقبال می‌کنیم.

دیر؛ بزرگترین صادرکننده محصولات یخچالی جنوب کشور

یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر نیز تصریح کرد: بدون مشارکت مردم هیچ کاری به جلو نخواهد رفت و مسؤولین باید تمام تلاش خود را جهت مرتفع کردن مشکلات مردم انجام دهند.

وی بیان اینکه شهرستان دیر به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی خارج از فصل کشور است، خاطرنشان کرد: لزوم بهره‌وری بهینه از پایه تولید و استفاده از شیوه‌های نوین و علمی در عرصه کشاورزی برای کاهش هزینه‌ها و اقتصادی کردن تولید همراه با افزایش بهره‌وری نیازمند مساعدت مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی است.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: بندر دیر بزرگترین صادر کننده محصولات یخچالی جنوب کشور است و ما باید تمام تلاشمان را جهت جذب سرمایه گذار خارجی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی در این بخش انجام دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.