خالد مشعل رهبر حماس در خارج تاکید کرد در صورتی که شرایط مهیا و مناسب باشد، تمامی غیرنظامیان اسرائیلی در غزه آزاد خواهند شد.

مشعل: شرایط فراهم باشد، تمامی غیرنظامیان اسرائیلی آزاد می‌شوند

به گزارش قدس انلاین به نقل از رسانه های فلسطینی، مشعل این سخنان را در گفت و گو با شبکه "اسکای نیوز" بیان کرده است.

سخنان مشعل دقایقی پس از آن صورت می گیرد که گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه دوشنبه دو اسیر صهیونیستی را با انگیزه بشردوستانه آزاد کرده است.

ابوعبیده نام این دو اسیر را "نوریت اسحاق" و "یوخفد لیوشیتز" به شماره شناسایی اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر و قطر و به انگیزه انسان دوستانه آزاد کرده است.

وی افزود که آزادی این اسیران در حالی صورت گرفت که دشمن از جمعه گذشته حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده بود.

ابوعبیده با بیان این که رژیم صهیونیستی همچنان هیچ ارزشی برای موضوع اسرای خود قائل نیست، افزود: به علت بیماری شدید و انگیزه بشردوستانه و با وجود آن که رژیم صهیونیستی بیش از ۸ بار توافقی که با طرف‌های میانجی‌گر بر سر آن برای تحویل این دو اسیر توافق شده بود، زیر پا گذاشته بود، اما تصمیم گرفتیم که بالاخره آنها را آزاد کنیم.

سخنگوی القسام جمعه شب نیز اعلام کرده بود که این گروه تصمیم گرفته است که این دو اسیر بدون هرگونه انتظاری، آزاد کند اما دولت رژیم صهیونیستی حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده است.

ابو عبیده شنبه شب نیز اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

وی در بیانیه‌ای آزادی این دو تبعه آمریکایی را با این هدف دانست تا به مردم آمریکا و جهان ثابت شود ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی آن در بدرفتاری با اسرا دروغین بوده و بی‌اساس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.