سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها رویکردی حمایت‌گرایانه از رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند و هر تلاشی از سوی آنان در مجامع بین‌المللی از مشروعیت و بی‌طرفی برخوردار نیست.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای بحران فلسطین بی‌طرفانه نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل عمویی در واکنش به قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت درباره بحران فلسطین، گفت: ایالات متحده آمریکا با نوع رفتاری که در حمایت از رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه انجام می‌دهد، از جایگاه حقوقی و اخلاقی لازم برای ارائه یک قطعنامه اجماع‌ساز برخوردار نیست و حتی خود مقامات آمریکا هم انتظار ندارند که قطعنامه پیشنهادی آنان در شورای امنیت به تصویب برسد.

وی با اشاره به وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا، متذکر شد: طی روزهای اخیر، قطعنامه‌هایی که جنبه‌های تعادل‌بخش بیشتری داشت و از جانب سایر کشورها ارائه شد، از سوی آمریکایی‌ها فقط به این دلیل که حمایت کافی از جنایات صهیونیست‌ها نداشت، وتو شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها رویکردی یک‌جانبه، طرفدارانه و حمایت گرایانه از رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند، هر تلاشی از سوی آنان در مجامع بین‌المللی از مشروعیت و بی طرفی لازم برخوردار نیست و بر این اساس نمی‌تواند ثمربخش باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته امروز افکار عمومی بین‌المللی پایان کشتار مردم غزه و دسترسی سریع‌تر آنان به کمک‌های بشردوستانه است، اظهار داشت: متأسفانه توجه کافی به این موضوعات در پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و در این شرایط حتی اگر قطعنامه‌ای در شورای امنیت توسط آمریکا پیش برود، منصفانه و اثربخش نیست.

عمویی با تاکید بر اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت، حمایت از حقوق مردم فلسطین است، گفت: مردم فلسطین باید حق تعیین سرنوشت خود را مانند همه مردم دنیا داشته باشند و از این جهت ایران حامی این ایده است. طرح ایران برای فلسطین طرحی روشن است و ما خواستار همه پرسی از همه ساکنان اصلی مردم فلسطین برای نقش آفرینی آنان در تعیین سرنوشتشان هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حتماً مخالف یکجانبه گرایی آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین است و از حقوق کامل مردم فلسطین برای برخورداری از حق تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.