وزیر راه و شهرسازی از دستورکار مهم بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای خبر داد.

کشورهای عضو پیمان شانگهای خطوط ریلی بین المللی را توسعه می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش با اعلام این خبر افزود: توسعه خطوط ریلی در مسیر کریدورهای بین المللی شمال به جنوب و شرق به غرب یکی از راهکارهای مهم برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای عضو پیمان شانگهای به شمار می‌رود و در این خصوص ایران فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی و مزایای سرزمینی بسیاری دارد که می‌تواند در این ابتکار عمل مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی این موضوع را یکی از پیشنهادات چهارگانه معاون اول رئیس جمهور در نشست مجازی سال گذشته نخست وزیران برای تقویت مناسبات منطقه‌ای و ایجاد الگویی پیشرفته از همگرایی پایدار عنوان کرد و گفت: هم اکنون کشورهای عضو این آمادگی را دارند تا با توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال خطوط کشورها بتوان به این ایده جامه عمل پوشاند.

بذرپاش تصریح کرد: برای توسعه روابط اقتصادی میان کشورهای عضو نیازمند تکمیل مسیرهای ترانزیتی میان کشورها، تسهیل مقررات و بسترسازی برای راه اندازی گمرک سبز هستیم و از همین رو کاهش تعرفه‌های گمرکی و ترانزیتی یکی از موضوعات اصلی است که در دستور کار نشست و مذاکرات دوجانبه معاون اول رئیس‌جمهور قرار دارد.

گفتنی است؛ بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای پنج شنبه چهارم آبان در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود و دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران نیز در صدر هیأتی بلندپایه در آن حضور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.