وزارت خارجه لوکزامبورگ روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور 2.5 میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان ساکن نوار غزه اختصاص داده است.

کمک ۲.۵ میلیون یورویی لوکزامبورگ به غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که حملات شدید و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان ادامه دارد، لوکزامبورگ کمک دو و نیم میلیون یورویی بشردوستانه به غزه را متعهد شده است.

بنا بر گزارش «آر تی ال تودی »، وزارت خارجه و اداره توسعه همکاری لوکزامبورگ در یک بیانیه مشترک خبر دادند که این کشور اروپایی خواهان ارائه کمک انسان دوستانه به غزه است.

لوکزامبورگ پس از تشدید درگیری‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و حماس متعهد شده که ۲.۵ میلیون یورو کمک بشردوستانه به غزه ارائه دهد و همچنین حمایت خود را از سازمان‌های غیردولتی در لبنان و کرانه باختری، بیشتر کند.

در بیانیه این دو نهاد دولتی آمده است: «دوک‌نشین لوکزامبورگ از طریق این کمک‌ها، از تلاش‌های بشردوستانه بین‌المللی در غزه به ویژه در زمینه پناهگاه‌های اضطراری، کمک‌های غذایی، حمایت‌های روانی و همچنین بهداشت و آموزش حمایت می‌کند».

قرار است کمک بشردوستانه لوکزامبورگ به چندین سازمان بین‌المللی فعال در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شامل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و برنامه جهانی غذا سازمان ملل توزیع شود.

اعلام کمک بشردوستانه این کشور کوچک اروپایی از غزه در شرایطی انجام شده که کشورهای بزرگ غربی شامل آمریکا و اتحادیه اروپا، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و به رغم تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی در حملات این رژیم، بارها حمایت خودشان را از رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده و مقام‌های ارشد آنها شامل رئیس‌جمهور، صدراعظم و نخست‌وزیران غربی به فلسطین اشغالی رفته‌اند.

صهیونیست‌ها به بهانه آنچه «دفاع از خود» خوانده‌اند در حال توجیه حملات شدید همه جانبه به فلسطینیان، محاصره کامل نوار غزه و قطع آب، برق، سوخت و دارو هستند؛ حملاتی که بعد از عملیات طوفان الاقصی در غزه بیش از 5790 شهید بر جا گذاشته که بسیایر از آنها کودک، زن و افراد کهنسال هستند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه و اداره توسعه همکاری لوکزامبورگ، سازمان‌های غیردولتی لوکزامبورگ شامل Handicap International Luxembourg و Caritas Luxembourg هر کدام، صد هزار یورو برای حمایت از عملیات‌های بشردوستانه در لبنان و کرانه باختری دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.