رایزن بازرگانی منتخب جمهوری اسلامی ایران در برزیل با بیان اینکه در دولت سیزدهم موج پرقدرتی از فعالیت‌های اقتصادی‌محور در وزارت خارجه شکل گرفت که منجر به تقویت صادرات کالاهای غیرنفتی شده است، گفت: برهمین اساس صادرات ایران به برزیل سال گذشته از رقم ۷۰ میلیون دلار به ۱۳۴ میلیون دلار رسید.

افزایش دو برابری صادرات ایران به برزیل

به گزارش قدس آنلاین، میر ابوطالب بدری روز چهارشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان همدان اظهار کرد: هم‌اکنون حجم تجارت بین ایران و برزیل براساس منابع آماری موثق ، حدود پنج میلیارد دلار است که از این میزان ۴.۶ میلیارد دلار صادرات برزیل به ایران و حدود ۱۳۴ میلیون دلار نیز صادرات ایران به برزیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ناترازی مبادلات تجاری با برزیل را با رشد صادرات کالا از ایران به این کشور کاهش دهیم، ادامه داد: عمده صادرات برزیل به ایران دانه های روغنی، خوراک دام و گوشت است و صادرات ایران به این کشور نیز کود اوره، محصولات پتروشیمی، پسته و کشمش است.

بدری افزود: افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورهای مختلف یکی از موضوعاتی است که مسوولان در دولت سیزدهم در راستای افزایش صادرات غیرنفتی به طور خاص پیگیری کرده و بر اساس آن برنامه‌های مشخصی را جهت افزایش همکاری‌ها و ارتباط با کشورهای دوست و همسایه تعیین و اجرایی می کنند.

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای تقویت ارتباطات تجاری میان ۲ کشور و آشنایی بازرگانان ایرانی با ظرفیت های اقتصادی برزیل، گفت: ما برای ایجاد یک مرکز تجاری در شهر سائوپائولو مجوز صادر کردیم و همایش هایی نیز در این خصوص در اتاق مشترک ایران و برزیل برگزار می‌ شود که می توان به برگزاری همایش شناخت بازار ایران و برزیل اشاره کرد.

بدری اظهار کرد: چند چالش مهم در تجارت با برزیل وجود دارد مانند بعد مسافت، نبود خط کشتی رانی که می توان با تدابیر لازم این مسایل را نیز مرتفع کرد مثلا مجموله های ارسالی که به ونزوئلا می رود در برزیل هم توقف داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی و چالش بزرگ دیگر ما مبادلات مالی است که در این رابطه اخیرا اقدامات راهگشایی انجام شده است.

رایزن بازرگانی منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از اقداماتی که مراکز تجاری ایران در برزیل باید انجام دهند این است که باید از بازار این کشور شناخت پیدا کنند و در نمایشگاه های تجاری حضور پررنگ داشته باشند.

بدری افزود: نابرابری تراز باید اصلاح شود که خیلی به نفع کشور برزیل است، بنابراین باید از دولت برزیل تسهیلاتی بگیریم از قبیل اینکه تعرفه ها و مالیات را برای ورود کالاهای ایرانی کم کنند.

وی اظهار کرد: سیاست دولت جدید برزیل بعد از استقرار با سیاست‌های دولت ایران هم راستا است و امیدواریم که روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند و موجب رونق تجارت و افزایش صادرات ما به برزیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.