وزیر بهداشت ترکیه از سازمان بهداشت جهانی خواست تا با اتخاذ فوری راهبردهای ابتکاری، امنیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در غزه را تضمین کند.

آنکارا: سازمان بهداشت جهانی امنیت خدمات بهداشتی در غزه راتضمین کند

به گزارش قدس‌آنلاین، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه با ارسال نامه‌ ای خطاب به تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، از وی خواست تا امنیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در نوار غزه را پس از حملات اشغالگران قدس به فلسطینیان مظلوم تضمین کند.

وزیر بهداشت ترکیه این نامه را که در رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت با این جمله آغاز کرد: زندگی در غزه، اگر بتوان آن را «زندگی» نامید، بیش از دو هفته است که تحت تاثیر شرایط بسیار سخت جنگی است.

فخرالدین کوجا، در ادامه نوشت: از توجه شما به عنوان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به این وضعیت فوق‌ العاده آگاهم. می‌ توانم احساس شما را به عنوان یک حامی سلامت انسان که در خدمت بشریت است، درک کنم.

کوجا از مدیرکل سازمان بهداشت جهانی و سازمانی که در آن عضویت دارد به خاطر تمام تلاش ها برای ارائه مراقبت های بهداشتی مورد نیاز غزه تشکر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از صمیم قلب اعتقاد دارم که آنچه می‌ توان برای غزه؛ جایی که غیرنظامیان بی‌ گناه جان خود را از دست دادند و کودکان مجروح نمی‌ توانند به خدمات درمانی دسترسی پیدا کنند، انجام داد، بسیار بیشتر از آنچه تاکنون انجام شده، است.

وزیر بهداشت ترکیه در ادامه نامه خود نوشت: انتظار ما از این سازمان که هفتاد و پنجمین سال فعالیت خود را می‌ گذراند و در این مدت در برابر بسیاری از بحران‌ ها به نتایج موفقی دست یافته، انتظاری فراتر از توان آن است. ما خواستار رفع موانع موجود برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی به کودکان آسیب دیده و بیماران سرطانی هستیم که درمان آنها ناتمام مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.