معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: انواع آبزیان دریای عمان به مقصد کشورهای چین، کویت، روسیه، عراق، ارمنستان، مالزی، تایلند، امارت، قطر و پاکستان صادر شده که این امر منجر به رونق تولید و اشتغال در این شهرستان می‌شود.

آبزیان دریایی چابهار صادر می‌شود/ تولید ۲ هزار تن میگو در سایت گواتر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، داریوش سرگزی اظهار کرد: شهرستان چابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، وجود اسکله‌های متعدد، فراهم بودن زمینه‌های صادرات، وجود شهرک‌های صنعتی متعدد و اراضی مستعد پرورش میگو ظرفیت کم‌نظیری در تولید، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات محصولات وابسته به آبزی‌پروری دارد.

وی افزود: تمامی مراحل چرخه تولید از لحظه صید آبزیان تا ورود به اسکله، یخ‌پوشانی، حمل، فرآوری، بسته‌بندی، انجام آزمایشات، تأیید سلامت و صدور مجوزهای صادراتی با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی و با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار ادامه داد: اداره دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان و بهره‌برداران با هدف تضمین سلامت، افزایش بهره‌وری و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی قرار دارد.

وی گفت: نتیجه نظارت‌ها، آموزش‌ها و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی از ابتدای سالجاری تاکنون تولید حدود ۲ هزار تن میگو در سایت شهید صنعتی گواتر و صدور گواهی سلامت صادراتی برای ۸۳۱ تن میگو و یک هزار و ۷۳۸ تن انواع ماهی به مقصد کشورهای چین، کویت روسیه، عراق، ارمنستان، مالزی، تایلند، امارت، قطر و پاکستان بوده است که این امر در کنار رونق تولید و اشتغال منجر به ارزآوری از طریق صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت پایدار برای منطقه و کشور می‌شود.

سرگزی بیان کرد: سامانه ۱۵۱۲ معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان چابهار آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات شما شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.