۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 929313

توپ طلای ۲۰۲۳ روز دوشنبه اعطا خواهد شد و انتظار می رود لیونل مسی برای هشتمین بار ارزشمندترین جایزه فردی فوتبال را به دست آورد.

چرا توپ طلای ۲۰۲۳ باید به مسی برسد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا و به نقل از ANALYST، تا زمستان سال قبل، یک جام در مجموعه عظیم افتخارات مسی نبود که این جای خالی نیز پر شد. برخی‌ها (مثلا طرفداران سرسخت کریستیانو رونالدو با تبر برای له کردن مخالفانشان) ادعا می‌کردند که اگر اسطوره بارسلونا موفق به دریافت جام جهانی نشود، چگونه می‌توان او را واقعاً بهترین بازیکن تمام ادوار در نظر گرفت؟ بنابراین، مسی همان کاری را انجام داد که مسی انجام می‌دهد.

مسی نه تنها قهرمان شد، بلکه این کار را با سبکی فوق العاده انجام داد. آرژانتین به هیچ وجه بهترین تیم جام جهانی نبود ولی با مسی قهرمان شد.

لیونل مسی در جام جهانی ۷ گل و ۳ پاس گل ثبت کرد که برابر با رکورد کیلیان ام‌باپه بود. 

مسی  در ماه دسامبر گذشته در استادیوم لوسیل (فینال جام جهانی)، سرانجام جامی را که از او دور شده بود، لمس کرد. بازی‌های او در قطر بازتاب عملکرد دیگو مارادونای فقید در سال ۱۹۸۶ بود، زمانی که او در مکزیک تاریخ‌ساز شد و قهرمانی را برای کشورش به دست آورد.

یک سال پس از غیبت در فهرست نهایی توپ طلای ۲۰۲۲، مسی اکنون یکی از شانس‌های اصلی است. این هشتمین توپ طلای او خواهد بود. 

بله، ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی در اولین فصل حضورش در انگلیس، رکورد جدید گلزنی را ثبت کرد و موفق شد سه‌گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و ۵۲ گل به ثمر رساند.

نکاتی که باید قبل از توپ طلای ۲۰۲۳ بدانید/ از دزدی بزرگ تا تیم منتخب ناکام‌ها

بله، رودری در تمام موفقیت‌های منچسترسیتی، از جمله گلزنی در فینال لیگ قهرمانان، نقش اساسی داشت.

بله، کیلیان ام‌باپه به پیشرفتش ادامه داد و نقش مستقیمی در ۵۰ گل در تمام رقابت‌ها برای پاری سن ژرمن داشت.

بله، جود بلینگام در بوروسیا دورتموند شکوفا شد تا انتقال بزرگ خود را به رئال مادرید برساند، جایی که قبلاً به وضعیت فوق ستاره رسیده است.

اما هیچ یک از آنها نباید این دوره در توپ طلا بالاتر از مسی باشند. در اینجا توضیح می‌دهیم که چرا او یک بار دیگر بهترین بازیکن جهان می‌شود.

لحظه تاج گذاری

مسی در ۷ بازی آرژانتین در قطر ۷ گل زد و ۳ پاس گل داد. این ۱۰ گل دو سوم کل گل‌های آرژانتین (۱۵) بود. او یکی از شش بازیکنی است که در یک جام جهانی حداقل ۱۰ گل زده است. اوزه‌بیو (۱۰ گل، ۱۹۶۶)، پله (۱۰ گل، ۱۹۷۰)، مارادونا (۱۰ گل، ۱۹۸۶)، ام‌باپه (۱۰ گل، ۲۰۲۲) و گرد مولر (۱۳ گل، ۱۹۷۰) دیگر بازیکنان این لیست پرستاره هستند. ژوست فونتین (۱۳ گل، ۱۹۵۸) و ساندور کوچیس (۱۱ گل، ۱۹۵۴) نیز بیش از ۱۰ گل زدند که صرفاً از طریق ضربات آنها پیگیری می‌شد.

مسی اولین بازیکنی در تاریخ فیفا شد که در مرحله گروهی، مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال گلزنی کرد (او پیش از این هرگز در دور حذفی جام جهانی گلی به ثمر نرسانده بود).

مسی در ۳۵ سالگی در جام جهانی ۲۰۲۲ در زمینه تعداد شوت (۳۲)، شوت به سمت دروازه (۱۸)، ایجاد موقعیت‌های گلزنی (۱۷)، به دست آوردن خطا (۲۲) سرآمد شد. او چهار پنالتی را تبدیل به گل کرد.

مسی با سبقت گرفتن از لوتار ماتئوس آلمانی (۲۵) به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین حضور در تاریخ جام جهانی را داشته است (۲۶)، در حالی که در دقیقه ۲۳ فینال، رکورد دقایق بازی پائولو مالدینی را نیز شکست.

دو گل او در فینال باعث شد تا او در جام‌های جهانی به رکورد ۱۳ گل برسد و او را در رتبه سوم تاریخ قرار می‌دهد. رونالدو برزیلی (۱۵) و میروسلاو کلوزه آلمانی (۱۶) بالاتر از او هستند. مسی یکی از چهار بازیکنی است که به همراه کلوزه، پله و اووه زیلر در چهار جام جهانی مختلف گلزنی کرده‌اند و تنها کریستیانو رونالدو (پنج دوره ) موفق به گلزنی در جام‌های جهانی  بیشتری شده است.

مسی علاوه بر کسب جام قهرمانی، جایزه بهترین بازیکن این رقابت‌ها را نیز دریافت کرد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.