فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی با همتایان مصری، اردنی و مغربی‌اش درباره ضرورت افزایش تلاش‌ها با طرف‌های ذی نفوذ بین المللی برای توقف تجاوز به نوار غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم این بخش از خاک فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عربستان با همتایان مصری، اردنی و مغربی خود درباره اوضاع غزه

به گزارش قدس انلاین به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز شنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که فیصل بن فرحان در تماس تلفنی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، درباره آخرین تحولات در نوار غزه و اطراف آن و راههای افزایش اقدامات مشترک برای متوقف کردن تجاوز به غزه و عملیات آواره کردن اهالی آن گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، وزیران امور خارجه عربستان و مصر بر ضرورت ایفای نقش جامعه جهانی برای پایان دادن به محاصره غزه و پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین انسانی از جمله دادن مجوز ارسال مواد غذایی و کمک های انسان دوستانه به نوار غزه و همچنین تلاش برای یافتن راه حل سیاسی عادلانه و فراگیر برای قضیه فلسطین در راستای خواسته ها و اهداف ملت فلسطین و تضمین امنیت و ثبات برای منطقه و جهان تأکید کردند.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، فیصل بن فرحان در تماس تلفنی دیگری با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن درباره تحولات حساس در نوار غزه و اطراف آن و ادامه آسیب دیدن شهروندان غیر نظامی از افزایش تجاوز رژیم صهیونیستی و همچنین اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای جلوگیری از آواره کردن اهالی غزه و توقف درگیری ها و تجاوز نظامی اسرائیل، گفتگو و تبادل نظر کردند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، بن فرحان و ایمن الصفدی درباره راههای افزایش تماس ها با طرف های بین المللی با هدف متوقف کردن فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و فراهم کردن امکان ارسال کمک های بشر دوستانه و تجهیزات پزشکی و همچنین یافتن راه حل عادلانه و فراگیر و منصفانه برای قضیه فلسطین متناسب با آرمان های ملت فلسطین رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه عربستان در تماس تلفنی با ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مغرب نیز، ضمن بررسی آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و اطراف بر اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای جلوگیری از آواره شدن اهالی غزه توسط رژیم صهیونیستی و متوقف کردن تجاوز این رژیم به غزه که منجر به رنج و آلام بی شماری برای مردم آن منطقه شده است تأکید کردند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه عربستان، طرفین همچنین راههای افزایش تماس های دو کشور با سازمان های بین المللی برای یافتن راه حل سریع و فوری برای این بحران جهت متوقف کردن تنش اخیر و همچنین یافتن ارسال کمک های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی و همچنین تعیین سازوکاری برای یافتن راه حل عادلانه، فراگیر و منصفانه برای قضیه فلسطین متناسب با آرمان های ملت فلسطین رایزنی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.