رئیس نمایندگی وزارت‌امورخارجه در استان خراسان رضوی گفت: کلان‌شهرها در حوزه تعاملات بین‌المللی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی هستند و امروز مشهد از جایگاه کلان‌شهر به سمت جهانشهر در حال حرکت است‌.

مشهد از جایگاه کلان‌شهر به سمت جهانشهر در حال حرکت است

به گزارش قدس خراسان، احمد معصومی‌فر، امروز ۶ آبان ماه در بازدید از کارخانه نوآوری و ظرفیت‌های آن در دیدار با شهردار مشهد تصریح کرد: کلان‌شهرها در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، توسعه شهری و تعامل بین‌المللی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی هستند.

به گفته رئیس نمایندگی وزارت‌امورخارجه در استان خراسان رضوی، دستگاه‌های مربوطه مسلما از موضوع دیپلماسی شهری حمایت می‌کنند، امروز مشهد از جایگاه کلان‌شهر به سمت جهانشهر در حال حرکت است‌.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌های مشهد برای ما ایرانی‌ها ناشناخته مانده است و ما باید تلاش کنیم تا بیشتر این شهر را به مردم کشورهای جهان معرفی کنیم.

معصومی‌فر یادآور شد: یک کارگروه ویژه در حوزه دیپلماسی شهری باید ایجاد شود تا با برنامه‌ریزی و تهیه نقشه راه، به اهداف خود در این زمینه برسیم.

به گفته رئیس نمایندگی وزارت‌امورخارجه در استان خراسان رضوی، مشهد ضمن کلان‌شهر بودن دارای جنبه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است به شکلی که کشورهای بسیاری به حوزه تمدنی ایران و مشهد علاقه دارند.

وی با بیان اینکه مشهد نیازمند سالن اجلاس بین المللی است افزود: مشهد ظرفیت میزبانی از اجلاس منطقه‌ای و بین المللی را دارد. همچنین جشنواره رسانه ای خورشید از جمله اقدامات خوبی بود که توسط شهرداری مشهد به صورت آبرومندانه ای برگزار شد.

معصومی‌فر با اشاره به موضوع خواهرخواندگی مشهد با دیگر شهرها گفت: مشهد تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای مختلفی دارد که در این راستا باید با شهرهای خواهرخوانده روابط فعال‌تری را داشت. همچنین باید موارد مربوط به شهرهای جدید خواهرخوانده را هم پیش برد.

رئیس نمایندگی وزارت‌امورخارجه در استان خراسان رضوی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای خواهرخواندگی با شهر غزه نیز گفت: در حال حاضر که به صورت رسمی این امکان مقدور نیست و باید به زمان بهتری موکول شود، اما این حسن نیت و اقدام شهرداری مشهد در این باره ستودنی است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.