۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 929556

مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «به احتمال زیاد جو بایدن رئیس جمهوری مرتکب جرائمی شده باشد که قابل استیضاح است."

احتمال استیضاح بایدن قوت گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هفته نامه نیوزویک به نقل از جانسون که در نهایت روز چهارشنبه بعد از سه هفته آشفتگی در حزب جمهوریخواه به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان رای آورد، از احتمال استیضاح بایدن خبر داد و نوشت:

در سپتامبر (شهریور) کوین مک کارتی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا، تحقیقات رسمی از بایدن را آغاز کرد. این تحقیقات با تمرکز بر احتمال اعمال نفوذ رئیس جمهوری در معاملات تجاری هانتر بایدن (پسرش) انجام شد که بطور بالقوه زمینه را برای محاکمه و استیضاح او نیز فراهم آورده است.

مک کارتی گفت: رئیس جمهوری با اتهاماتی همچون سوء استفاده از قدرت، کارشکنی و فساد نیز مواجه است که این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

بایدن، هرگونه ارتکاب خطا و اشتباه را تکذیب کرده و ایان سامز (Ian Sams) سخنگوی کاخ سفید گفته است جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا ۹ ماه است که درباره رئیس جمهور تحقیق می کنند و شاهدی را دال بر هرگونه خطایی از سوی او پیدا نکرده اند.

جانسون در توجیه رسیدن به مرحله تحقیقات استیضاح درباره شخص رئیس جمهوری گفت که در واقع چنانچه همه شواهد به جایی برسد که ما فکرش را می کنیم، به احتمال زیاد این جرائم قابلیت استیضاح او را افزایش می هند.

وی گفت در قانون اساسی ارتشا و سایر جرائم و جنایت ها به عنوان دلایلی برای استیضاح ذکر شده است. ما حقیقت را به هر کجا که منجر شود دنبال خواهیم کرد. ما در روند قانونی شرکت خواهیم کرد، زیرا ما حزب حاکمیت قانون هستیم.

نیوزویک نوشت که از طریق پست الکترونیک با دفتر مطبوعاتی کاخ سفید برای اظهارنظر در این زمینه تماس گرفته است.

به نوشته این رسانه، مت گیتس نماینده جمهوریخواه از ایالت فلوریدا که طرح برکناری مک کارتی را کلید زد تحقیقات استیضاح بایدن را یک «نمایش شکست خورده» توصیف کرد و در مصاحبه با پولیتیکو گفت فکر نمی کنم که تلاش های استیضاح از سوی مک کارتی با هدف محکوم کردن بایدن بوده باشد. این تلاش بیشتر به نفع مک کارتی بود.

نیوزویک نوشت: جیمی کومر رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان جمهوریخواه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) تصویری از چکی به ارزش ۲۰۰ هزار دلار را به اشتراک گذاشت که در سال ۲۰۱۸ توسط برادرش برای بایدن ارسال شده بود.

کومر گفت: جیمز بایدن (برادر جو بایدن) وام هایی را به ارزش ۶۰۰ هزار دلار از یک شرکت دریافت کرده است. وی با سوء استفاده از نام خانوادگی اش به دنبال تضمین یک «سرمایه گذاری بزرگ از خاورمیانه» بوده است.

سخنگوی نظارت و تحقیقات کاخ سفید نوشت: جیمی کومر از سر ناامیدی زیاد سعی کند توجهات را از آشفتگی مربوط به انتخاب رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان منحرف کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.