۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 929686

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اولین هفته از ریاستش بر این مجلس، بار دیگر طرح استیضاح بایدن را مطرح کرد و امکان اجرایی شدن آن را بسیار محتمل دانست.

احتمال استیضاح بایدن قوت می‌گیرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پس از سه هفته آشفتگی در مجلس نمایندگان به ریاست این مجلس انتخاب شده است، احتمال استیضاح بایدن را بسیار محتمل دانسته و گفته است جرایمی که وی مرتکب شده، قابلیت استیضاح وی را خواهند داشت.

به گزارش «نیوزویک»، در ماه سپتامبر «کوین مک کارتی» رئیس وقت مجلس نمایندگان تحقیقات رسمی را برای استیضاح بایدن آغاز کرد. تمرکز وی بر این بود که احتمال آنکه رئیس جمهور آمریکا تحت تاثیر معاملات تجاری پسرش هانتر بایدن قرار گرفته باشد، بسیار زیاد است. موضوعی که به گفته مک کارتی اقدام جهت استیضاح بایدن را فراهم می‌کند.

به اعتقاد مک کارتی، رئیس جمهور آمریکا با «اتهاماتی همچون سواستفاده از قدرت، مانع تراشی و فساد» مواجه است که تایید این اتهامات نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

بایدن به طور قاطع تابحال هرگونه تخلفی که علیه وی مطرح شده را رد کرده است و حتی «یان سامز» سخنگوی کاخ سفید در این رابطه گفته است: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در مورد اقدامات رئیس جمهور در حال تحقیق هستند اما هیچ مدرکی دال بر تخلف وی را پیدا نکرده‌اند و خودشان هم این موضوع را قبول دارند.

اکنون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز در اولین مصاحبه‌اش پس از پذیرفته شدن به سمت ریاست مجلس گفته است، شواهد حاکی از ارتکاب جرایم قابل استیضاح از سوی بایدن است. وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرده است که در این ماجرا روند قانونی را طی خواهد کرد.

جانسون در این مصاحبه عنوان کرد: دلیل اینکه ما به مرحله تحقیقات برای استیضاح شخص رئیس جمهور وارد شده‌ایم این است که اگر در واقع همه شواهد به جایی منتهی شود که ما فکر می‌کنیم، این جرایم همگی قابل استیضاح هستند.

جانسون ضمن اشاره به اتهامات مربوط به رشوه گیری و فساد بایدن گفته است ما به عنوان حزب حاکمیت قانون، تمام این موارد را بررسی و دنبال خواهیم کرد.

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفته است: ما این کار را مانند تیم قبلی انجام نمی‌دهیم بلکه آن را بر اساس شواهد پیش می‌بریم.

«مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و کسی که نخستین اقدام برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را در تاریخ را رقم زد، تحقیقات مرتبط با استیضاح بایدن را یک «نمایش شکست خورده» توصیف کرد. وی در گفتگو با پولیتیکو گفته است که من معتقد نیستم که تلاش برای استیضاح بایدن با رهبری کوین مک کارتی بیش از آنکه معطوف به نجات خود مک کارتی باشد، معطوف به محکوم‌سازی بایدن بوده باشد.

با این حال وی اکنون عنوان کرده است که به روند استیضاح رئیس جمهور در دوران ریاست جانسون اعتماد بیشتری دارد. به گفته وی، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به جای اینکه مانند یک فرد مستاصل برای حفظ قدرتش همچون کوین مک کارتی رفتار کند، مثل یک وکیل با این موضوع برخورد خواهد کرد.

در روند تحقیق برای استیضاح بایدن، «جیمز کومر»، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان جمهوری خواه در تاریخ ۲۰ اکتبر، تصویری از یک چک ۲۰۰ هزار دلاری را به اشتراک گذاشته بود که از سوی بایدن در سال ۲۰۱۸ برای وی ارسال شده بود.

پایان پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.