مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد بودجه کمک نظامی اضطراری به رژیم صهیونیستی را از بودجه کمک به اوکراین و امنیت مرزی ایالات متحده جدا کند.

تلاش کنگره آمریکا برای تسریع در ارائه کمک به رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه اظهار کرد: ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم زیرا نیاز اسرائیل به این کمک‌ها فوری است.

لایحه‌ای که جمهوریخواهان در این باره تدوین کرده‌اند قرار است که هفته جاری در صحن مجلس نمایندگان بررسی شود.

این لایحه در صورتی که تصویب شود ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی سرازیر خواهد کرد و عرضه تجهیزات از انبارهای تسلیحات آمریکا به این رژیم را فراهم می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بسته اضطراری خود که هفته گذشته ارائه کرد، خواستار تصویب بسته اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری شده است که ۶۱.۳ میلیارد دلار آن برای اوکراین، ۱۴.۳ میلیارد دلار برای اسرائیل و ۱۰.۶ میلیارد دلار آن برای امنیت مرزهای آمریکا در نظر گرفته شده است.

این طرح در حالی است که نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی با اشاره به برنامه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نوشت: مقامات آمریکایی نگران شکست احتمالی این اقدام به دلیل عدم آمادگی نیروهای نظامی اسرائیل و تلفات بالای غیرنظامیان هستند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.