۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 929876

طبق گزارش سازمان مستقل نجات کودکان ۳۱۹۵ کودک در سه هفته جنگ اسرائیل علیه غزه شهید شدند که این آمار از تعداد سالانه کودکان کشته شده در مناطق مختلف جهان که شاهد درگیری نظامی بودند پیشی گرفته است.

اسرائیل در کودک‌کشی رکورد خود را زد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان نجات کودکان اعلام کرد، تعداد کودکانی که در غزه تنها در طول سه هفته شهید شده اند، از تعداد کودکان کشته شده در مناطق جنگی جهان از سال ۲۰۱۹ تاکنون پیشی گرفته است.

 بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه ، از روز ۷ اکتبر،(۱۵ مهرماه تاکنون)  بیش از ۳۲۲۸ کودک ، از جمله حداقل ۳۱۹۵ کودک در غزه، ۳۳ در کرانه باختری در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند.

طبق گزارش این سازمان غیرانتفاعی شمار کودکانی که طی سه هفته گذشته در عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند از تعداد سالانه کودکانی که در هر یک از ۴ سال گذشته در درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان کشته شده‌اند عبور کرده است.

از روز ۷ اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات سنگین به غزه را آغاز کرده بیش از ۳۳۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

سازمان غیرانتفاعی save the children می‌گوید در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۲۹۸۵ کودک در ۲۲ کشور جهان جان در درگیری‌های مسلحانه جان باخته‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۱، معادل ۲۵۱۵ و در سال ۲۰۲۰، معادل ۲۶۴۷ نفر بوده است.

 بر اساس این گزارش کودکان بیش از ۴۰ درصد از ۸۰۰۵ نفر شهید در غزه را تشکیل می دهند و بیش از یک سوم کل تلفات در سرتاسر سرزمین های اشغالی فلسطین را تشکیل می دهند.

 با توجه به مفقود شدن بیش از ۱۰۰۰ کودک دیگر در غزه که گمان می‌رود زیر آوار مدفون شده‌اند، تعداد قربانیان احتمالاً بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است.

این در حالی است که  طی روزهای اخیر، نیروهای اسرائیلی از عملیات زمینی گسترده در نوار غزه خبر دادند و سازمان نجات کودکان هشدار داد که این اقدام منجر به شهادت و مجروحیت بیشتر کودکان خواهد شد و در عین حال خواستار آتش بس فوری شد.

اسرائیل در کودک‌کشی رکورد خود را زد

 جیسون لی، مدیر مجموعه «کودکان را نجات دهید» در اراضی اشغالی فلسطین گفت:طی سه هفته اخیر اعمال خشونت، کودکان را از خانواده ها جدا کرده و زندگی آنها را با سرعت غیرقابل تصوری از بین برده است.

 به گفته لی این آمار وحشتناک است و با خشونتی که در غزه در حال گسترش است، تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر جدی قرار دارند. این در حالی است که حتی مرگ یک کودک، بیش از حد است و آتش بس تنها راه تضمین امنیت آنهاست.

وی خطاب به دولت‌های جهان گفت: جامعه بین المللی باید جان اسنان‌ها را بر سیاست مقدم بداند. هر روزی که صرف بحث و گفتگو می شود، بر تعداد کشته و زخمی شدن کودکان افزوده می شود؛ کودکان باید همیشه محافظت شوند، به ویژه زمانی که آنها به دنبال ایمنی در مدارس و بیمارستان ها مستقر هستند.

 گزارش ها حاکی از آن است که دست کم ۶۳۶۰ کودک نیز در غزه و حداقل ۱۸۰ کودک در کرانه باختری زخمی شده اند.

 این در حالی است که بر اساس این گزارش، خطر مرگ کودکان ناشی از جراحات هرگز بالاتر از این نبوده است، چنانکه طبق گزارش سازمان ملل یک سوم بیمارستان ها در سراسر نوار غزه به دلیل قطع برق و محاصره کامل توسط اسرائیل که مانع ورود کالاهایی مانند سوخت و دارو می شود عملا کاربری خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.