در گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و همزمان با سالروز شهادت محمد حسین فهمیده به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش بردسکن یادواره شهید محمد حسین فهمیده و شهدای نوجوان جبهه مقاومت با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا شهرداری این شهرستان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهید محمد حسین فهمیده و شهدای نوجوان جبهه مقاومت در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علیرضا جنیدی با گرامی‌داشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز به حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و غزه در طی ۲۳ روز گذشته اشاره و اظهار کرد: در این حملات متأسفانه بیش از ۸ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه کودک و جوان، زن و مرد به شهادت رسیدند که از این تعداد بیش از ۳ هزار نفر آنها کودک هستند.

فرمانده سپاه بردسکن بر حضور گسترده دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه تاکید کرد و افزود: بر همه ما واجب است که در این روز اقتدار نظام و حمایت همه جانبه خود را از مسلمانان فلسطین و غزه به نمایش بگذاریم.

وی شهید فهمیده را بهترین الگو برای نوجوانان دانست و افزود: دانش آموزان باید خط و مشی شهدا را سرلوحه کار زندگی خود قرار دهند و پیام و درس‌های شهدا را در حوزه تحصیل اجرا کنند.

جنیدی با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت کشور دوران ۸ سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند گفت: رزمندگان ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس با ایمان به قدرت لایزال الهی و نهراسیدن از قدرت پوشالی دشمنان و حرکت حول محور ولایت به پیروزی دست پیدا کردند و امروز هم می‌توانیم دشمنان را در تمامی حوزه‌ها علیه نظام ناکام کنیم.

فرمانده سپاه بردسکن عنوان کرد: هرچند ایران اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس به لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی در حد صفر بود ولی با توکل به قدرت الهی و نهراسیدن از دشمنان پیروز میدان شدیم امروز هم شما دانش آموزان می‌توانید با روحیه انقلابی و اعتقادی دشمنان را در بستر فضای مجازی شکست دهید.

وی افزود: امروز دشمنان در عرصه جنگ نرم و در حوزه اقتصادی معیشتی و بحث صادرات و فروش نفت انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌اند ولی در حوزه اینترنت و کالاهای لوکس هیچ ممانعتی نمی‌کنند ولی آنچه که ما را می‌تواند در این عرصه پیروز کند تجهیز به سلاح ایمان و تقوا است.

جنیدی از دانش آموزان خواست در حوزه علم و دانش خودشان را توانمند کنند و با تاسی جستن از خط و مشی شهدا می‌توانند بزرگترین مجاهدت را برای خود رقم بزنند.

فرمانده سپاه بردسکن از تعامل و همدلی مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش با سپاه قدردانی کرد و از دانش آموزان خواست وصایای شهدا و زندگینامه آنها را مطالعه کنند و شهدای خود را بیشتر بشناسند.

در این مراسم علی اکبر چراغیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره تقدیر کرد و افزود: امروز باید تفکر بسیجی را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم چرا که شهید فهمیده با سن و سالی که داشت برای دفاع از این مرزوبوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و بر ماست امروز دشمنان داخلی و خارجی خود را بیشتر بشناسیم و فریب ترفندها و حیله‌های آنها را نخوریم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن عنوان کرد: دانش آموزان بردسکنی همگام با دانش آموزان سراسر کشور در کنار قشرهای مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان ماه به خیابان‌ها خواهند آمد و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین استکبار ستیزی خود را از آمریکا و اسرائیل به نمایش خواهند گذاشت.

چراغیان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های حوزه مدیریتی آموزش و پرورش توجه به مباحث تربیتی و پرورشی و حوزه عفاف و حجاب و نماز است.

اجرای سرود و قرائت وصایای شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.