کره جنوبی ، ژاپن و آمریکا نشستی با موضوع مذاکرات برای تقویت همکاری در سیاست کمک‌های بشردوستانه برگزار کردند.

نشست ژاپن، کره جنوبی و آمریکا با محوریت کمک‌های بشردوستانه

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، نشست ۲ روزه سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هانالولو هاوائی به سرپرستی وون دو یئون دبیرکل توسعه همکاری کره جنوبی، با حضور مایکل سومیلاس دستیار دفتر برنامه ریزی اجرایی و مدیریت منابع در آژانس توسعه بین المللی آمریکا و اندو کازویا دبیرکل همکاری بین المللی وزارت امورخارجه ژاپن برگزار شد.

مذاکرات در این نشست پیرو اجلاس کمپ دیوید که میان روسای جمهوری سه کشور با توافق تقویت همکاری سه جانبه در زمینه های امنیت، اقتصاد و سایر حوزه ها از جمله سیاست توسعه برگزار شده بود، ادامه یافت.

در این مذاکرات سیاستگذاری، سه کشور به تبادل دیدگاه ها در راستای یافتن راه هایی برای تقویت همکاری در سیاست توسعه به بحث و گفت و گو پرداختند. همچنین هر سه کشور بر توافقی که توسط سران این کشورها در اجلاس کمپ دیوید بدست آمده تاکیدو توافق کردند تا احتمالات گسترش و افزایش همکاری کمک رسانی را در حوزه های جدید از جمله امنیت سایبری و هوش مصنوعی بررسی کنند. به علاوه این سه کشور توافق کردند به شکل مشترک به بحران های جهانی از جمله جنگ اوکراین و تغییرات اقلیمی واکنش نشان دهند.

وون دو یئون جداگانه نشست های دو جانبه ای با سومیلای و کازویا برگزار کرد.

هر سه کشور توافق کردند این مذاکرات را به شکل دوسالانه برگزار کنند و قرار شد کره جنوبی میزبان نشست آتی در سئول در ۲۰۲۵ باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.