معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد وزارت صمت به سمت کسب و کارهای نو، خلاق و خرد است که با بررسی و تحقیقات، موانع توسعه آن‌ها رفع خواهد شد.

موانع توسعه کسب و کارهای خرد باید مرتفع شود

به گزارش قدس خراسان، محمد مهدی برادران اظهار کرد: وزارت صمت با تاکید وزیر در رویکرد جدید به صنایع نرم به ویژه صنایع خلاق توجه ویژه ای دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عدم توجه به مفاهیم بین‌الملل مشکلاتی را برای برخی از صنایع ما ایجاد کرده است اما به دنبال آن هستیم که چه در بحث صادرات کشورهای همسایه و سایر کشورها باید توجه شود که حداقل‌های استانداردها را رعایت کنیم .یکی از این الزامات توجه ویژه به ادبیات نشان سپاری تجاری است که که این نمایشگاه تلاش می‌کند این موصوع را به نوعی به عنوان یک گفتگو و ظرفیت در اختیار سایر مجموعه‌ها قرار بدهد.

وی بیان کرد: اینگونه نباشد که تک تک کسب و کارهای ما یک مسیر پرهزینه را طی کنند که ممکن است توام با عدم موفقیت و شکست نیز باشد و بعد تجربه‌شان فقط برای خودشان درحد تجربه باقی بماند. 

برادران ادامه داد: بسیاری از صنایع خرد ما می توانند مشکلاتی را که در حوزه تولید و توزیع دارند با ایجاد سکو یا کار مشترک در قالب نشان‌سپاری تجاری توانمند شوند، تا علاوه بر حفظ استقلال خود یک هویت جدید خلق کنند و براساس آن به یک قدرت در حوزه تجارت تبدیل شوند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: نمونه‌های بسیار مناسبی را داریم که توانستند با ایجاد نشان سپاری تجاری در سطح ملی و چه فراملی مطرح شوند و آن را به یک سهم مناسب بازار داخلی و خارجی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: درنمایشگاه نیز نمونه‌های آن را شاهد می‌باشیم. وزارت صمت با رویکرد جدید به صنایع نرم و خلاق توجه دارد .صنایع خلاق سهمی زیادی را در بازار جهانی دارد وما نیز با توجه به پیشینه، ادبیات، هنرمندان، طراحان، محتوا و معنویاتی که داریم، بطور قطع می‌توانیم مورد اقبال قرار بگیریم.

برادران افزود: مواد بصری در این موضوع بسیار مهم است. از طرفی باید با جریان رسانه‌ای نیزتوأم شود زیرا می تواند کسب و کار جدیدی را برای رسانه‌ها طراحی کند. 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سهم بازار صنایع خلاق در صنعت جهانی سهم بسیار بالایی است که مورد اقبال تولید کنندگان نیز قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی به دنبال طراحی یک نام نشان تجاری خاص هستیم و در این زمینه از ظرفیت‌های واحدهای کسب و کار کوچک نیز استفاده خواهیم کرد تا واحدهای کوچک کسب و کاری که نمی‌توانند به تنهایی برندسازی نشان سپاری تجاری را دنبال کنند، در زیر یک چتر آن ها را دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.