رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد ایالات متحده در حال پرواز پهپادهای شناسایی بر فراز نوار غزه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره مکان حضور «گروگان‌های» در دست حماس است.

ادعای رویترز درباره پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز غزه برای یافتن «گروگان‌ها»

به گزارش «رویترز» به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد ایالات متحده پهپادهای شناسایی (جاسوسی) را بر فراز غزه برای کمک به جمع‌آوری اطلاعات درباره مکان حضور «گروگان‌های» حماس به پرواز درآورده است. یکی از مقام‌های مذکور گفت پروازهای این پهپادها بیش از یک هفته پیش آغاز شد.

تعدادی آمریکایی در بین اسرایی هستند که جنبش حماس در پی عملیات «طوفان الاقصی» در اختیار دارد. این گزارش در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا که امروز وارد فلسطین اشغالی شد، قبل از عزیمت گفت تمرکز اصلی سفر او «آزادی همه گروگان‌ها در غزه» خواهد بود.

شبکه «راشا تودی» هم در همین خصوص گزارش داد پهپادهای آمریکایی برای اولین بار بر فراز غزه برای جستجوی «گروگان‌ها» پرواز می‌کنند. 

به گفته «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر، شمار نظامیان کشته‌شده صهیونیست از آغاز طوفان‌الاقصی به ۳۳۲ نفر رسیده و شمار ربوده‌شدگان (اسرا) ۲۴۲ نفر است.

رویترز پیش‌تر گزارش داد قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر در بازداشت حماس، ادامه داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.