دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: بزرگداشت و روایتگری ۱۳ آبان برای نسل کنونی بسیار حائز اهمیت است چراکه ناگفته‌های زیادی از آن دوران وجود دارد که به درستی برای کودکان ونوجوانان تبیین نشده است.

دستیار رئیس جمهور: ناگفته‌های ۱۳ آبان برای نسل امروز روایت شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سکینه‌ سادات پاد درباره تاثیر ۱۳ آبان بر تثبیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام (ره) از ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و چه بسا برخی می‌گویند ۱۳ آبان بزرگتر از انقلاب اول بود زیرا پایه آن توسط دانش‌آموزان گذاشته شد.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی افزود: این موضوع نشان می‌دهد نسل ما در آن مقطع به چه فرهیختگی و فهمی از مسائل کلان سیاسی رسیده بوده که آن اقدام هوشمندانه را انجام داد که مورد تحسین و تشویق امام راحل قرار گرفت و این یک اتفاق بی‌نظیر در آن زمان بود.

پاد عنوان کرد:‌ همان اتفاق توانست سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را نیز بهتر تئوریزه کند از این جهت که مرز میان ذات استکباری، نظام استکبار و تفاوت ماهوی و عداوتی با یک نظام برآمده از اراده مردم و انقلاب مردمی را نشان داد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان ما در آن مقطع کار بزرگی انجام دادند، تصریح کرد: انقلاب ما با تلاش جوانان به ثمر نشست و طراوت خون انقلاب ما همواره جاودانه و جوانانه بوده است در ادامه نیز در مقاطعی این خون تازه شد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تقابل جدی گفتمانی با دنیای غرب و آمریکا به لحاظ ظاهری ظهور و بروز پیدا کرده و آمریکا نشان داد نه تنها احترامی برای تصمیم ملت ایران و انقلاب، مسیر و نظام سیاسی مستقل ملت ایران قائل نبوده بلکه پایبند به اصول حرفه‌ای دیپلماتیک و پذیرفته شده سیاسی در دنیا هم نیست.

پاد تصریح کرد: چه بسا اگر آن اتفاق در آن مقطع رخ نمی‌داد ما شاهد ۲۸ مرداد دیگری برای انقلاب مردم ایران بودیم لذا بزرگداشت و روایتگری آن برای نسل کنونی بسیار حائز اهمیت است و من معتقدم این نسل ما نسلی بسیار هوشمند و دقیق است و می‌تواند مسائل را تحلیل کند اما شاید نیاز است که ما روش گفت وگو با آنها را بیشتر یاد بگیریم.

وی تاکید کرد: شاید بسیاری از ناگفته‌های آن دوران هنوز حتی برای نسل گذشته که در آن زمان کودک و نوجوان بودند به خوبی تبیین نشده است و معتقدم این یک رسالت جدی است که ما تاریخ شفاهی انقلابمان را به‌ درستی روایت کنیم.

پاد، درباره شباهت‌ طوفان‌الاقصی و ۱۳ آبان گفت: امام راحل جرات به پا کردن طوفان را نه تنها به ما بلکه به همه آزادیخواهان دنیا هم آموخت و در واقع با نهضت و انقلاب امام و هویتی که ایشان به جوانان این مملکت داد، اتفاقات بزرگی رقم خورد.

حزب‌الله و حماس برآمده از تفکر و نهضت امام (ره) است

وی با تاکید بر اینکه حزب‌الله و حماس برآمده از تفکر و نهضت امام (ره) است، افزود: در حقیقت ما با توسعه گفتمانی و رویکردی باعث شدیم همه ملت‌های حق‌مدار در دنیا از ما مشی و الگو بگیرند.

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام (ره) متعلق به همه آزادی‌خواهان دنیا است،اظهار داشت: ما در شرایطی که ۸ سال درگیر جنگ بودیم که مورد حمایت هیچ کشوری قرار نداشتیم اما توانستیم با بهره گیری از مولفه‌های بومی، کشور را اداره کنیم..

پاد خاطرنشان کرد: حرکت های انقلابی جوانان و مردم ایران بر جوانان حزب الله و حماس هم تاثیرگذار بوده است ، آنها از حاج قاسم و امام راحل سخن می‌گویند و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب برایشان مهم است و مسیر خود را مطابق با فرمایشات ایشان تنظیم می کنند زیرا این مسیر، عزت‌بخش و عزت‌آفرین است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.