فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه عملیاتی انتظامی جنوب استان در ۴۸ ساعت گذشته موفق به کشف ۲۲ قبضه سلاح جنگی، دستگیری پنج قاچاقچی حرفه‌ای و بازگرداندن ۵۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز شدند.

کشف ۲۲ قبضه سلاح جنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار دوستعلی جلیلیان بیان کرد: قرارگاه عملیاتی انتظامی جنوب سیستان و بلوچستان اقدامات ایجابی در حوزه تعامل با ریش‌سفیدان و معتمدان، اقدامات فرهنگی- آموزشی و اقدامات سلبی در مقابله با مجرمان در شهرهای این منطقه با محوریت ایرانشهر به اجرا گذاشت.

وی در مورد اقدامات سلبی با اشاره به کشف سلاح و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه در حوزه پلیس اطلاعات، افزود: پلیس سیستان و بلوچستان در اجرای این طرح با اشراف اطلاعاتی موفق شد تعداد ۲۲ قبضه سلاح جنگی کشف و تعداد ۵۰۰ نفر از مترددین غیرمجاز را که از مرز گذر کرده و وارد کشور شده بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: قرارگاه عملیاتی انتظامی جنوب استان موفق به کشف ۲ تن و ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری پنج نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای و ۱۲۰ نفر معتاد متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر شد.

وی با اشاره به انهدام سه باند سارقان مسلح خودرو و کشف تعداد ۲۵ وسائط نقلیه موتوری مسروقه در سراسر سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس آگاهی و کشف جرایم، کارآگاهان پلیس توانستند تعداد سه نفر قاتل در شهرستان‌های زابل، مهرستان و گلشن را دستگیر کنند که مهمترین آنها قاتل پیرزن ۷۰ساله و پسرش در شهرستان گلشن است.

سردار جلیلیان با بیان اینکه در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی ۲ هزار مترمربع در زاهدان به ارزش هفت میلیارد ریال زمین‌خواری و همچنین ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق با استفاده از اقدامات فنی در این ۴۸ ساعت کشف و نیز آرد احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که سیستان و بلوچستان جای امنی برای آن‌ها نیست و قاطعانه و به‌حکم‌قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، تأکید کرد که با تشکیل قرارگاه عملیاتی انتظامی در شهرستان ایرانشهر طرح‌های عملیاتی در جهت برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.