استاندار خراسان جنوبی از پیگیری راه‌اندازی شهرک طلا در استان خبر داد و گفت: انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد و اکنون در مرحله مسیرسازی قرار دارد.

راه‌اندازی شهرک طلا در خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، جواد قناعت صبح امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس، آماری در زمینه امنیت در سرمایه‌گذاری منتشر کرده که استان خراسان جنوبی در این لیست، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم برخورد از لحاظ زیرساخت‌هاست و مشکلات جدی در زیرساخت‌های حمل و نقل و ریلی در این استان داریم و یکی از دلایل مهاجرت نخبگان از استان عدم وجود زیرساخت‌های حمل و نقل است. ۴۳۲ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری ریلی از چابهار در استان خراسان جنوبی قرار دارد. ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه زیرسازی این طرح است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خشکسالی و تنش آبی جدی در استان از دیگر مشکلات است گفت: شهرستان طبس، یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی است که تنش آبی جدی دارد. انتقال آب از دریای عمان به استان در دستور کار قرار دارد. طرح انتقال آب به استان در مرحله مسیرسازی قرار دارد.

قناعت با اشاره به وجود ۲ هزار شهید در استان گفت: خراسان جنوبی، مردم متدین و انقلابی و با غنای فرهنگی دارد که درصد مشارکت بالای مردم در انتخابات گویای این موضوع است. علمای بزرگی مانند آیت‌الله تهامی، آیت‌الله عبادی و پدر ۷ علم کشور اهل خراسان جنوبی هستند.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی استان عنوان کرد: محصول زعفران، زرشک و عناب سه محصول راهبردی خراسان جنوبی است و ۹۸ درصد زرشک جهان در این استان تولید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان و اینکه ۷۶ درصد زغال سنگ خاورمیانه در شهرستان طبس است، گفت: ذخایر معدنی فراوانی در استان، چون طلا، آلمینیوم، روی و ... داریم. معدن طلای شادان خوسف و هیرد، درصد خلوص طلای بالایی دارد. در حال رایزنی برای ایجاد شهرک طلا هستیم.

وی با بیان اینکه فردا جلسه‌ای در وزارتخانه با حضور استاندارهای سه استان و سران افغان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای استفاده از معادن افغانستان در زمینه استخراج و فرآوری اعلام آمادگی می‌کنیم.

سرپرست تیم دانشجویان اعزامی دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه حاکمیتی است،گفت: ۲۴ رشته و گرایش دکترای تخصصی در این دانشگاه وجود دارد.

سرتیپ شکوهی با بیان اینکه در این دانشگاه، ۴ دانشکده وجود دارد، افزود: امسال ۷۰ دانشجوی خارجی موفق به حضور در این دانشگاه شدند.

سرپرست تیم دانشجویان اعزامی دانشگاه عالی دفاع ملی از کمک و رفع مشکلات استان خبر داد و گفت: اگر استان مشکلی دارد ما در تهران پیگیری و مشکل را رفع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.