استاندار تهران از مهمترین مطالبه مردم در زمینه بوی نامطبوع ناشی از آرادکوه خبر داد و گفت: مرکز آرادکوه باید با همکاری شهرداری تهران در اولویت جابه‌جایی، انتقال و ساماندهی قرار بگیرد زیرا که دفن زباله‌ها در آرادکوه تأثیرات نامطلوبی در منطقه دارد.

گلایه استاندار تهران از دفن زباله‌ها در آرادکوه/ آرادکوه تأثیرات نامطلوبی در کهریزک دارد

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا فخاری صبح امروز در حاشیه دیدار مردمی در شهرداری کهریزک با اشاره به دیدار با شهروندان اظهار داشت: بیشتر موضوعات مطرح شده در خصوص مسائل مربوط به حوزه شهری، چگونگی اداره شهر در حوزه خدمات عمومی و مسایل مربوط به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، دفع و جمع آوری زباله ها در سطح شهر و ساماندهی مسائل مربوط به سگ‌های بلاصاحب و اقدامات نامتعارف در سطح شهر مطرح شد.

وی افزود: مهمترین موضوع و مطالبه مردمی بوی نامطبوع ناشی از مرکز پسماند آرادکوه در بخش کهریزک است که بر اساس تدابیر اندیشیده شده این مرکز باید با همکاری شهرداری تهران در اولویت جابه‌جایی، انتقال و ساماندهی قرار بگیرد زیرا که دفن زباله‌ها در آرادکوه تأثیرات نامطلوبی در منطقه کهریزک دارد.

استاندار تهران در ادامه گفت: در این جلسه موضوعاتی در زمینه ترافیک ناشی از حمل زباله نیز مطرح شد که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده لذا در دستور کار قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقدام شود.

فخاری تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده در شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک موضوع طرح جابه‌جایی آرادکوه با جانمایی جدید در جنوب استان تهران عملیاتی و اقدامات احداث آن اجرایی شود.

وی ادامه داد: جابه‌جایی آرادکوه نیاز به مهلت زمانی در حدود 5 سال دارد که در ابتدا باید تثبیت اراضی نشان‌گذاری شده در دستور کار قرار گیرد و سپس طراحی و جانمایی تاسیسات مورد نیاز برای منطقه اجرایی شود.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در برنامه‌ای 5 ساله طرح جابه‌جایی آرادکوه را عملیاتی می‌کند، ابراز داشت: در ادامه آمادگی زیرساخت‌ها برای انتقال آرادکوه باید تمهیداتی در راستای کاهش برخی زباله‌های انتقالی از سطح شهر تهران به آرادکوه در دستورکار قرار گیرد که در برنامه ریزی شهرداری تهران لحاظ شده است.

فخاری با ابراز امیدواری از کاهش مشکلات آرادکوه برای مردم کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران تقاضا داریم در کاهش مشکلات و تزاحم ناشی از حمل و نقل زباله در بخش کهریزک کمک و مساعدت لازم را برای کاهش مشکلات به شهرداری کهریزک و باقرشهر داشته باشد تا نیازمندی‌های عمومی مردم برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.