یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عملکرد وزیر آموزش و پرورش را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: چه دلیلی دارد که نمایندگان بخواهند وزیری که هنوز یک سال از دوران وزارتش نگذشته را استیضاح کنند.

عضو کمیسیون آموزش: مگر صحرایی چه کرده که می‌خواهند استیضاحش کنند؟/ این حرکات زشت است

علیرضا پاک فطرت در واکنش به تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش را سیاسی کردند. این همه وزارتخانه عریض و طویل وجود دارد که معلوم نیست چه کاری انجام می‌دهند و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با ۱۶ میلیون دانش آموز و یک میلیون کارمند و معلم مسئولیت تعلیم و تربیت کشور را به عهده دارد؛ اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم عده‌ای از نمایندگان می‌خواهند آدم‌های خودشان را در جاهای مختلف منصوب کنند و وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد دست به چنین حرکاتی می‌زنند که خیلی هم زشت است. وضعیت به گونه‌ای است که بعضی‌ها حتی می‌گویند گزینه مد نظرشان در کدام مدرسه مدیر شود. اینها همه در شرایطی است که رهبری فرمودند نماینده حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اگر حداقل دو سال از عمر فعالیت وزیر آموزش و پرورش می‌گذشت و عملکردش ضعیف بود و بحران ایجاد می‌کرد، دنبال کردن استیضاح توجیه داشت ولی هنوز یک سال از وزارت وزیر آموزش و پرورش نگذشته است؛ این حرکات آبروی نماینده و مجلس را می‌برد و در شأن مجلس نیست.

پاک فطرت در ادامه گفت: چه دلیلی وجود دارد که وزیر آموزش و پرورش استیضاح شود. مگر او چه کرده که قصد استیضاحش را دارند. جز اینکه قانون را در بحث استخدام‌ها و آموزش و تعلیم و تربیت اجرا کرده است؟ اتفاقا عملکرد مجلس بسیار هم خوب بوده است. لازم است دستگاه‌های نظارتی در این باره دقت و نظارت داشته که هدف از استیضاح چیست؟ و آن هایی که استیضاح را مطرح کرده‌اند چه مشکلی دارند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.