در ادامه تنش‌های مرزی بین هند با چین و پاکستان، دهلی‌نو از آزمایش موفقیت‌آمیزِ یک موشک بالستیک کوتاه‌برد برای استقرار مناطق مرزی با این دو کشور خبر داد.

هند در مرز چین و پاکستان، موشک بالستیک مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مقامات وزات دفاع هند اعلام کردند که یگام موشکی این کشور دیروز سه‌شنبه یک موشک بومیِ بالستیک بُرد کوتاه را با موفقیت آزمایش کرده است.

یک مقام دفاعی هند دراین‌باره گفت: این موشک که «پرالی» نام دارد، یک موشک سطح‌به‌سطح با برد ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر است که می‌تواند کلاهک ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند.

طر احی و ساخت این موشک را سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند انجام داده و قرار است در مناطق مرزی هند با چین و پاکستان مستقر شود.

به گفته مقامات دفاعی که به نام آنها اشاره نشده «این موشک ساعت ۹:۵۰ صبح (دیروز سه‌شنبه) به وقت محلی از جزیره عبدالکلام در سواحل اودیشا پرتاب شد و به تمام اهداف مأموریتی خود دست یافت.»

روابط هند با چین پس از درگیری مرزی در منطقه هیمالیا در ژوئن ۲۰۲۰ که در نتیجه آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند، تیره شد و اکنون نیز درگیری‌های مرزی همچنان ادامه دارد. اختلاف و تنش بین هند و پاکستان نیز از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس همچنان ادامه دارد و تاکنون سه بار با هم وارد جنگ شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.