نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفاً یک گونه از خیرات و اعمال حسنه‌ای بود که از قوم سلف به ملت خلف می‌رسید، اما انقلاب اسلامی نقطه تحول وقف در تاریخ است. 

آیت الله علم الهدی: انقلاب اسلامی نقطه تحول وقف در تاریخ است

به گزارش قدس خراسان،  همایش سراسری مدیران سازمان‌های ثبت اسناد و املاک که صبح روز چهارشنبه با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی میلاد برگزار شد. 
 
آیت الله سید احمد علم الهدی در این مراسم اظهار کرد: حفظ و صیانت از موقوفات به معنای نگهداری کامل و پاسداری دقیق و مدبرانه از ثروتی است که برای حال و آینده این مردم ذخیره شده است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: حفظ موقوفات برای جامعه اسلامی یک ضرورت است زیرا توسعه شعائر دین در گرو آن است که نیات خیر و انگیزه‌های الهی به شکوفایی برسند و خوشبختانه روزبه‌روز هم در حال احیای موقوفات کشور هستیم که تأمین اقتدار اقتصادی انقلاب و کشور را در تقابل با تحریم‌های ظالمانه و ابزارهای فشار اقتصادی آنان درپی خواهد داشت. 
 
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی را نقطه تحول وقف در تاریخ است، وقف تا پیش از انقلاب اسلامی، صرفاً یک گونه از خیرات و اعمال حسنه‌ای بود که از قوم سلف به ملت خلف می‌رسید اما پس از انقلاب اسلامی به بنیه عظیمی تبدیل شد که در مقام یاری‌رسانی به اقتصاد کشور ایستاده و از آن‌جا که نفع خود را متوجه اقشار و آحاد مختلف ملت می‌کند، مجاهدت مدیران کل اوقاف در استان‌های کشور نیز اهمیت مضاعف خواهد داشت. 
 
علم الهدی گفت: بسیاری از خیرات و برکاتی که در ابعاد مختلف فرهنگی، انقلابی و اقتصادی نصیب کشور و ملت می‌شود، از محل دارایی‌های موقوفات است. این خیرخواهی‌ها شاید در مقیاس افراد، خرد و جزئی به نظر برسد اما وقتی در مقیاس یک کشور و یک ملت به آن نگاه کنیم، حقیقت نقش‌آفرینی آن در جهت جریان سازی کلان و مقابله سراسری با تهاجم دشمن آشکار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.