۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 934126

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از تعریف ۲۰ پروژه جدید شهری خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی تا پایان سال جاری و هفته شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

تعریف ۲۰ پروژه جدید شهری در شیراز

به گزارش  قدس آنلاین، کمیسیون حمل ‌و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به میزبانی شهرداری منطقه ۲ برگزار شد که ضمن بررسی پروژه‌های عمرانی، بازدید از این پروژه‌ها نیز در دستور کار داشت.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۲۰ آبان در این جلسه با تصریح بر بهره‌برداری به‌موقع پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی تا پایان سال جاری و هفته شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

رضا محمدیان با توجه به تعریف ۲۰ پروژه جدید بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها از سال آینده در دستور کار خواهد بود که پروژه سرمایه‌گذاری بازار بنکداران شماره ۲ شیراز با ۴۰ هزار مترمربع زیربنا از پروژه های شاخص این منطقه‌ است و می‌تواند استان‌های هم‌جوار جنوبی را پوشش دهد.

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه ۲ گفت: در این منطقه با توجه به اهمیت وسیع منطقه ۲ در سطح شهرک بهار و بولوارهای مأذون قشقایی، محراب و نهضت، پروژه‌های بسیار خوبی تعریف‌شده است که با اجرای آن‌ها تحول بسیار خوبی را در سطح منطقه شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در ۷‌ ماهه نخست سال جاری علاوه بر مصرف مصالح تولیدی معادن شهرداری از ۲ معدن دیگر استفاده‌شده است و حجم استفاده از شن و ماسه و مصالح زیرسازی جاده و بزرگراه‌ها معادل ۲ سال گذشته است که این نشان از سرعت انجام کار در پروژه‌های مختلف راهسازی شهری و اهتمام شورا و شهرداری جهت ایجاد دسترسی های جدید در سطح شهر و کاهش معضل ترافیک است.

محمدیان گفت: برگزاری جلسات کمیسیون حمل ‌و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری، موجب می‌شود تا  با بازدید و رصد عینی گزارشات، مسائل و مشکلات حمل و نقل و عمرانی مناطق احصا شده و اقدامات لازم برای پیگیری مسائل دنبال شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه ۲، اظهار کرد: حُسن بازدید از پروژه‌های عمرانی، آن است که نواقص پروژه‌ها مشاهده و رفع آن‌ها در دستور کار قرار ‌گیرند.

محمدتقی تذروی افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح منطقه ۲ با آن مواجه هستیم تمرکز ۴ ملک در بلوار مأذون قشقایی است که در صورت رفع مشکل این املاک، مسیر دسترسی به بلوار ابوذر غفاری بازخواهد شد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۲ ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه سرمایه‌گذاری بنکداران شماره ۲ در سطح این منطقه بااعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان طراحی‌شده، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آورده برای شهرداری شیراز داشته باشد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه‌های مهم عمرانی مطرح شده در این جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اشاره و با تأکید بر ضرورت ایجاد پیست اتومبیلرانی و موتورسیکلت به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز جانمایی و طراحی آن در دستور کار قرار گرفته است.

سیده مریم حسینی با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا نسبت به جانمایی این پیست علاوه بر منطقه ۲ در سطح شهر نیز صورت گیرد، گفت: برای ساماندهی و احداث جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در سطح شهر باید این اقدام انجام می‌شد که در این جلسه در خصوص آن بحث و گفت‌وگو شد.

پروژه‌های عمرانی سطح منطقه ۲ از دیگر مباحث مورداشاره رئیس کمیته محرومیت‌زدایی بود که او در این خصوص گفت: ۷ پروژه عمرانی در ۷ محله دراین منطقه در حال اجراست که زیرسازی، کانیواگذاری، جدول‌گذاری و آسفالت در محروم‌ترین مناطق سطح این منطقه ازجمله پروژه‌های اجرایی است.

حسینی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های یکی از محلات تنها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: لوله‌گذاری و اجرای شبکه فاضلاب، اجرای خطوط هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی از معابر از دیگر پروژه‌های اجرایی در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح ۲ منطقه است که سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتظار می‌رود به‌زودی این منطقه از کم برخورداری خارج شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز نیز اظهار کرد: در سطح شهرداری این منطقه، تعداد ۵۱ پروژه با زیرساخت عمرانی تعریف‌شده است که از این تعداد ۷ پروژه محرومیت‌زدایی و مابقی پروژه‌ها ترافیکی عمرانی و جهش آسفالت است.

محمد مقدس‌زاده با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در برنامه زمان‌بندی اجرا عقب نبوده و پیشرفت بسیار خوبی در اجرا دارند، بیان کرد: می‌توان گفت برخی از پروژه‌ها با تأمین منابع مالی زودتر از برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه عمرانی را به اتمام برسانیم، افزود: پروژه بنکداران یک پروژه سرمایه‌گذاری است و در آذرماه فراخوان سرمایه‌گذار اعلام می‌شود و امیدواریم این پروژه طی ۱۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.