رئیس جمهور عراق بار دیگر بر موضع قاطع این کشور در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرد و خواستار ایجاد چارچوبی عملی برای توقف قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

عراق خواستار ایجاد چارچوبی عملی برای توقف قتل عام در نوار غزه شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا «عبداللطیف رشید» امروز در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، آنچه که ارتش رژیم اسرائیل در غزه انجام می‌دهد را «نژادپرستانه» توصیف کرد و افزود: آنچه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه انجام می دهد تجسم سیاست نژادپرستانه مبتنی بر کوچ اجباری، مصادره سرزمین و یهودی سازی مناطق فلسطینی و توسعه ساخت شهرک های صهیونیست نشین است.

وی با اشاره به اینکه عراق خواستار ایجاد چارچوبی عملی برای نجات مردم فلسطین از قتل عام ها است، گفت: اولین رکن این چارچوب درخواست از جامعه جهانی برای اقدام جدی برای محکوم کردن حمله مغرضانه و نقض جدی حقوق بشر و هدف قرارگرفتن موسسات غیرنظامی در نوار غزه و به دنبال آن توقف فوری درگیری ها است.

رئیس جمهور عراق، اقدام سریع و جدی برای اجازه دادن به کاروان های حامل کمک های بشردوستانه جهت ورود فوری و بدون محدودیت به سرزمین های فلسطینی برای امداد رسانی به فلسطینی‌ها را دومین رکن این چارچوب بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه قطع ارتباطات با نوار غزه با هدف منزوی کردن بیش ۲ میلیون نفر انسان و پنهان کردن جنایات جنگی مرتکب شده رژیم صهیونیستی از چشم جهانیان انجام می شود، افزود: همچنین این کار باعث خنثی کردن سازمان های بین المللی به ویژه آنروا (UNRWA) در انجام وظایفشان می شود.

رشید ادامه داد: آنچه که مقامات رژیم اشغالگر انجام می دهند، یک تلاش جنایتکارانه با هدف بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمین‌های خود است و این یک سیاست فلاکت بار و کاملا مردود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.