گروه‌های اقدام ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه با برگزاری یک تجمع همگانی تاکید کردند که اتحاد ملت فلسطین همه توطئه‌های اشغالگران در قدس اشغالی را به شکست می‌کشاند.

تجمع فلسطینیان در نوار غزه برای همبستگی با اهالی قدس/ هشدار جهاد اسلامی درباره ادامه تجاوزات اشغالگران

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای اقدام ملی و اسلامی در نوار غزه روز گذشته تجمعی برای حمایت از مردم محله شیخ جراح در قدس اشغالی برگزار کردند.

این گروه‌ها در تجمعی که در نوار غزه برگزار کرده بودند تاکید کردند که اتحاد ملت فلسطین همه نقشه‌های اشغالگران را در محله شیخ جراح قدس اشغالی خنثی می‌کند. کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان داد که از حکومت‌های پیشین این رژیم اشغالگر درس عبرت نگرفته و متوجه نشده که مردم فلسطین توانایی تحمیل قواعد درگیری به گونه‌ای که منافع ملی آنها را تامین کند، دارند.

گروه‌های اقدام ملی و اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی بی پاسخ نخواهد ماند اشاره کردند: عزت مردم ما به تعهد و حفظ سرزمین و اماکن مقدسشان مرتبط است و ما هرگز اهالی قدس را تنها نخواهیم گذاشت.

این گروه‌های فلسطینی در نوار غزه تاکید کردند: با وجود تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست، ملت فلسطین اجازه نخواهند داد که توطئه یهودی سازی در قدس ادامه یابد و اتحاد ملت فلسطین همه نقشه‌های رژیم اشغالگر را به شکست خواهد کشاند.

این گروه‌ها خواستار لغو همه مجازات و محاصره‌ها علیه غزه و همچنین توقف هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی و توقف جاسوسی از رزمندگان و فعالان مقاومت در کرانه باختری شدند.

«خالد البطش» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی به نوبه خود اعلام کرد، آنچه که در محله شیخ جراح قدس اشغالی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست اتفاق می‌افتد تلاشی برای  پاک‌سازی قومی فلسطینیان در این منطقه است و صهیونیست‌ها تلاش دارند قدس را از ساکنان اصلی آن تخلیه کنند.

خالد البطش در گفتگوی اختصاصی با فلسطین الیوم تاکید کرد که شهرک نشینان صهیونیست اقداماتی نژادپرستانه با هدف یهودی سازی قدس و تبدیل آن به یک سرزمین یهودی انجام می‌دهند و در تلاش برای ایجاد تغییرات جمعیتی در این شهر هستند.

این عضو جنبش جهاد اسلامی از همه فعالان از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی خواست تا برای توقف این اقدامات نژادپرستانه و سیاست پاکسازی قومی اشغالگران علیه فلسطینی‌ها اقدام جدی انجام دهند.

وی با هشدار درباره اتفاقاتی که در محله شیخ جراح می‌افتد تاکید کرد: مقاومت این وضعیت را تحمل نخواهد کرد و ما اجازه پاکسازی قومی و اخراج مردم خود را نخواهیم داد. مقاومت هر زمانی که مناسب بداند حرف خود را می‌زند تا از این اقدامات علیه مردم ما در قدس و محله شیخ جراح جلوگیری کند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست شامگاه چهارشنبه بار دیگر به محله شیخ جراح در قدس شرقی حمله کردند.

منابع محلی اعلام کردند که در این حمله یک جوان فلسطینی بازداشت و به مقصد نامعلومی منتقل شد.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد چهارشنبه نیز پس از حمله به مناطق مختلف کرانه باختری، دست کم ۱۱ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین روز چهارشنبه با حمله به روستای کفر الدیک در مجاورت سلفیت، ۵۰ نهال درخت زیتون را قطع کردند.

اخیرا کرانه باختری فلسطین و به ویژه شهر جنین و محله شیخ جراح در قدس اشغالی به صحنه درگیری مردم فلسطین با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل شده است. این درگیری از روز شنبه ۲۳ بهمن ماه تشدید شد. تشدید درگیری‌ها باعث شده عده‌ای از شروع انتفاضه‌ای دیگر سخن به میان آورند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.