یک روزنامه ترکیه‌ای مدعی شد؛ این کشور قصد اخراج سران نظامی حماس را دارد؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

ادعای روزنامه ترکیه: قصد آنکارا برای اخراج سران نظامی حماس

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «حریت» ترکیه نوشت، آنکار حدود یک سال و نیم است که مذاکراتی محرمانه به تعدادی از کشورهای منطقه انجام می‌دهد که شاید هدف از آن پیدا کردن محل اقامت جدید برای اعضای حماس باشد.

در ادامه این گزارش آمده، آنکارا به اطلاع حماس رسانده، اعضای این جنبش که پست‌های نظامی دارند در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به حماس نمی‌کند؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم در این زمینه نوشت، رژیم صهیونیستی هنوز این اخبار را تأیید یا رد نکرده است.

با این وجود مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اخیرا گفته بود؛ عادی‌سازی روابط ترکیه با رژیم اسرائیل منجر به تغییر سیاست‌هایش در قبال فلسطینی‌ها نخواهد شد.

قرار است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آینده به ترکیه سفر کند.

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی گزارش دادند که پیش از دیدار اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، یک هیئت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به ریاست «سادات اونال» معاون وزیر خارجه و «ابراهیم قالن» سخنگوی اردوغان، این هفته به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» با اعلام این خبر نوشت که هیئت ترکیه‌ای قرار است با «آلون اوشبیس» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و تعدادی دیگر از مقامات وزارت خارجه این رژیم دیدار کند.

اوشبیز دسامبر سال گذشته در سفری به ترکیه، ترتیبات مربوط به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و بهبود روابط بین آنکارا و تل‌آویو را بررسی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل با احتیاط با طرح‌های ابتکاری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برخورد می‌کند.

وی همچنین گفته بود که همه امور با کُندی و به صورت تدریجی پیش می‌رود. هرتزوگ به‌زودی به ترکیه سفر می‌کند و این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور پس از گذشت بیش از یک دهه تنش در میان دو طرف خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.